Iranian Agriculture News Agency

برای مردمی با هزاران آرش کمانگیر اشک تمساح نریزید

نمایش غرور انگیز تیم ملی فوتبال کشورمان در رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال روسیه و اوج آن در رقابت با تیم ملی پرتغال باز هم نشان داد که آرش کمانگیر در آغازین تاریخ سرزمین ما نه یک اسطوره که واقعیتی شگفت انگیزبوده است

برای مردمی با هزاران آرش کمانگیر
اشک تمساح  نریزید

 

عبدالحسین   طوطیایی – پژوهشگر کشاورزی

نمایش غرور انگیز تیم ملی  فوتبال کشورمان در رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال روسیه و اوج آن در رقابت با تیم ملی پرتغال باز هم نشان داد که آرش کمانگیر در آغازین تاریخ سرزمین ما نه یک اسطوره که واقعیتی شگفت انگیزبوده است. واقعیتی که اگر در روشنایی آن اسطوره بزرگ و بر بال تیری تیز تک کرانه‌‌های ایران زمین را در نوردید اکنون اما هزاران هزار آرش دیگر هستند که چون چراغانی بر تارک کشورمان می‌درخشند. بدون تردید در تابش این چراغان بوده است  که از ورای افت و خیزهای پرشمار تاریخی  طولانی  تا به اینجا آمده و از این پس نیز سرشار از امید گام به آینده خواهیم نهاد .

رییس دولت رژیم  اسراییل در سال‌های اخیر گویی جز گفتن درباره ایران  چیزی دیگر نمی‌داند. اخیرا او به بهانه مشکل کم آبی در کشورمان بر  زره  جنگ‌طلبی خود  ردای دلسوزی  پوشیده و اشک تمساح ریخت.  نتانیاهو  همزمان با رجزهای جنگ‌طلبانه در برابر کشورمان، از راه‌اندازی یک سایت به زبان فارسی با هدف کمک به مردم و به ویژه کشاورزان ایران برای بازیافت آب و مقابله با بحران بزرگ بی‌آبی و خشکسالی شدید در ایران خبر داد شاید بتواند در فضای ایران هراسی‌اش با این ترفندهای متفاوت  بر کرسی قدرت ادامه دهد. ای کاش امثال او که تداوم حیات سیاسی خودرا در دمیدن در کوره بحران و جنگ می‌دانند  اندکی به تاریخ  چند هزار ساله مردم  بزرگ ایران رجوع کنند. مردمی که در سینه تاریخ خود چه بسیار خاطره‌ها ازتجاوز دشمنان و فراز و فرودهای اقلیمی دارند. آنها که با ابتکار هوشمندانه  " آبیاری کوزه‌ای" نگین سبز طراوت بر حلقه شوره زارهای خشک یزد گذاردند باز هم در عرصه نوآوری  حماسه آفرین خواهند شد. آنان با ابداع  فناوری قنات به دنیای آن روز نشان دادند که از قهر اقلیم به آشتی بیشتر با توانایی‌های خود روی می‌آورند. نظاره‌گران آن‌سوی مرزها بهتر است بیشتر بدانند که در شرایط تنش و با انبوهی از مشکلات و تحریم‌ها، چگونه  به امنیت  تولید شکر، گندم و ... دست یافته‌ایم؟ البته از امثال نتانیاهو که تاریخ مدونی  بیش از  هفتاد سال را به خاطر ندارند نباید انتظار داشت که تاریخ مردمی  با قدمت چند هزار سال را درک کنند. مردمی که همواره چون ققنوس سر از زیر خاکستر بحران‌ها برون داده تا که طراوتی افزون‌تر را رقم بزنند. این مردم  بنا به تجربه طولانی خود، چنگال‌های "گرگ"ها را از پشت درهای ریا  و فریب تشخیص داده  و به بلاهت آنان پوز خند می‌زنند. نتانیاهو و آنان  که به امید چنگال درندگان جهانی‌اند که  هم سفره کفتاران شوند بدانند که مردم  ما باز هم از هر بحران طبیعی و غیر آن بخوبی خواهند رست  و ای بسا  در تکراری باشکوه باز  نجات بخش  گروه‌هایی شوند که قوم یهود  در گذشته‌ا ش تجربه کرده بود.

پیام ریاکارانه این عدو قطعا برای ما سبب خیر خواهد شد البته  اگر که برعهد با خدایمان پایبند باشیم. پیمانی که بر اساس آن و بیش از همیشه بتوانیم به قابلبیت نهفته در مردم خود اعتنا کنیم  و درهای کمک از ظرفیت‌های خود را بگشاییم. پیام نتانیاهو بیش از بار سیاسی و جنگ روانی‌اش به همه و بخصوص دولتمردان ما پیام داد  که نگاه  نامحرمان در  آنسوی مرزها  تنها به ساز و برگ‌های نظامی  ما دوخته نشده است. آنها برای  تحقق سیطره خود حتی  به  خشکیدن چشمه‌های  این دیار  نیز چشم امید بسته‌اند. گرچه از آن غافلند که  مردم با غیرت کشورمان و در پاسخ  به این اداهای دلسوزانه  بیش از گذشته برای سربلندی و افزایش خود بپا خواهند خاست.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید