Iranian Agriculture News Agency

در گفت‌وگو با ایانا:

برداشت گندم از مزارع کشاورزی آبیک آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از آغاز برداشت گندم در این شهرستان خبر داد.

برداشت گندم از مزارع کشاورزی آبیک آغاز شد

بیژن لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در قزوین گفت: امسال  15 هزار و 621 هکتار از مزارع کشاورزی به کشت گندم اختصاص یافته است.

لطفی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در این شهرستان آغاز شده است افزود: پیش بینی می‌شود؛ بیش از 66 هزار تن گندم مازاد بر مصرف  کشاورزان خریداری شود.

او اظهار کرد: از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون؛ مرکز خرید شرکت تعاونی البرز آبیک به عنوان اولین مرکز خرید 5 محموله گندم به میزان 63 تن خریداری کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک به تعداد مراکز پیش بینی شده جهت عملیاتی کردن فرآیند خرید سال زراعی جاری اشاره کرد و گفت: 3 مرکز شامل شرکت تعاونی البرز آبیک، شرکت شمس آذر در روستای زاغه و شرکت کیمیا خوشه برای تحویل گندم از کشاورزان شهرستان پیش بینی و تجهیز شده که به تناسب و براساس میزان عرضه به کارگیری می‌شود.

لطفی تصریح کرد: محموله‌های گندم از کشاورزانی که نام آن‌ها در سامانه پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت شده باشد خریداری خواهد شد.

این مقام مسئول یاد آور شد: در سال زراعی جاری 15 هزار و 621 هکتار از مزارع کشاورزی به کشت گندم اختصاص یافت که از  این میزان 14 هزار و 171 هکتار به صورت آبی و مابقی دیم کشت شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید