Iranian Agriculture News Agency

علیرضا جلال‌زایی در گفت‌و‌گو با ایانا:

رایزنی با همسایگان برای توسعه گردشگری ساحلی

علیرضا جلال‌زایی که چند ماهی است، سرپرستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان را عهده‌دار شده است از برنامه‌های این سازمان برای توسعه گردشگری خبر می‌دهد.

رایزنی با همسایگان برای توسعه گردشگری ساحلی

علیرضا جلال‌زایی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، در گفت‌و‌گو با گروه اجتماعی ایانا گفت: «هم‌اکنون در حال تدوین برنامه‌ای هستیم تا گردشگری غذا را در رویداد‌های تقویم خود قرار دهیم که با توجه به وسعت و پراکندگی جغرافیایی و همچنین روستانشینی 51 درصد از مردم استان و تنوع غذایی متناسب می‌توان به خوبی این شرایط را فراهم کرد تا ضمن معرفی آن به مردم استان، یک انگاره ذهنی جدیدی در سطح کشور نیز ایجاد کنیم. همچنین دبیرخانه‌ ویژه‌ای برای گردشگری و توسعه سواحل مکران ایجاد کرده‌ایم که اساس آن تمرکز بر رونق‌بخشی گردشگری دریایی و به دنبال آن ساحلی است. این برنامه را به صورت فوری پیگیری می‌کنیم و در حال رایزنی با کشورهای حوزه خلیج فارس برای پذیرش گردشگران و استفاده از مبادی دریایی هستیم.»

جلال‌زایی با اشاره به توان بالای استان سیستان و بلوچستان در جذب گردشگر، درباره میزان اشتغال حاصل از این صنعت نیز گفت: «رقم‌های کارشناسی و دقیقی تاکنون اعلام نشده است و ما با جمع‌آوری منابع و مستندات و بررسی آن‌ها تا چند هفته آینده، رقم دقیق اشتغالزایی حاصل از گردشگری را اعلام می‌کنیم.»

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید