Iranian Agriculture News Agency

بسته پیشنهادی اروپا تا آخر ماه می‌رسد

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه خواستار آن شد که اعضای برجام با سرعت و دقت بیشتری هر آنچه را ما خواسته‌ایم در یک پکیچ منظم و قابل قبول به ایران ارائه دهند

بسته پیشنهادی اروپا تا آخر ماه می‌رسد

به گزارش ایانا، سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه آقای عراقچی اعلام کرده بسته پیشنهادی اروپا برای حفظ برجام تا آخر ماه میلادی جاری به ایران ارائه خواهد شد و با توجه به این موضوع آیا ایران نشانه‌هایی از سوی کشورهای اروپایی می‌بیند که آنها بخواهند تضمین‌های واقعی برای حفظ منافع ایران در برجام ارائه دهند، اظهار کرد: ما بدبین نیستیم و همان‌طور که پیش از این نیز گفته‌ایم مذاکرات و رایزنی‌ها به صورت فشرده و روزانه در حال انجام است.

وی افزود: انتظار ما از دیگر کشورهای عضو برجام بخصوص اتحادیه اروپا این است که با سرعت و دقت بیشتری هر آنچه را که ما خواسته‌ایم در یک پکیچ منظم و قابل قبول به ایران ارائه دهند. ما هنوز زمان داریم و به صورت فشرده در حال کار کردن هستیم و امیدواریم اروپا بتواند با پیشنهاداتی که ارائه می‌دهد رضایت ایران را جلب کند.

قاسمی همچنین در مورد اخبار منتشر شده در ارتباط با نامه رییس‌جمهور به سران برخی از کشورهای اروپایی در ارتباط با خروج آمریکا از برجام و همچنین محورهای این نامه، تصریح کرد: بعد از خروج آمریکا از برجام، جمهوری اسلامی ایران یکسری اقدامات دیپلماتیک را طراحی کرد که بخشی از آن انجام شده و بخشی از آن در حال انجام شدن است و می‌تواند ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه این اقدامات و تلاش‌ها به صور مختلف ادامه دارد، تصریح کرد: در این اقدامات تلاش شده که آخرین دیدگاه‌های ایران نسبت به برجام و همچنین خواسته‌های ایران در ارتباط با برجام و همچنین خروج غیرقانونی آمریکا از برجام تبیین شود. در همین چارچوب نامه‌ها و پیام‌هایی از سوی رییس‌جمهور برای برخی از روسای جمهور و همچنین روسای دولت‌ها ارسال شده است. برخی از این نامه‌ها توسط مقامات عالیرتبه کشور به این مقامات تحویل داده شده است و برخی نیز در آینده ارائه خواهد شد.

قاسمی با بیان اینکه تلاش‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داشت، گفت: برخی از این تلاش‌ها همانطور که اشاره کردم ارسال نامه رییس‌جمهور به همتایان خود در دیگر نقاط جهان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید