Iranian Agriculture News Agency

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی کرمان به ایانا خبر داد:

بازگشت‌ به تحصیل دختران‌ با طرح‌ روستامرکزی

تلاش شده تا بسیاری از دخترانی که به خواست خودشان ازدواج نکرده‌اند به تحصیل برگردند

معاون آموزش دوره متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش امروز از ترک تحصیل ۱۵۱ هزار و ۴۶ دختر در سال جاری خبر داده و گفته وزارت آموزش و پرورش سالانه تفاهم‌نامه‌هایی با اداره‌های استان‌ها امضا می‌کند که بر اساس آن این ادارات مکلف هستند بازماندگان از تحصیل را شناسایی و شرایط را برای ادامه تحصیل انها هموار کنند. در همین رابطه عباس ضیا سرپرست معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کرمان گفت برخی از این دانش آموزان توسط آموزش و پرورش شناسایی می‌شوند اما برخی دیگر به دلیل مشکلاتی مانند ازدواج زودهنگام و فقر از چرخه تحصیل کنار گذاشته می شوند.

بازگشت‌ به تحصیل دختران‌ با طرح‌ روستامرکزی

عباس ضیا در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی ایانا درباره آمار دانش آموزان کرمانی که در سال تحصیلی گذشته ترک تحصیل کرده‌اند گفت: در سال گذشته حدود 7 هزار و 280 نفر بازمانده از تحصیل داشته ایم که با تلاش های آموزش و پرورش برخی از آنها بار دیگر به مدرسه باز گشته اند. برای بازگرداندن این دانش اموزان به تحصیل با ارگان هایی مثل بهزیستی، کمیته امداد، دانشگاه علوم پزشکی و ... همکاری کرده ایم.

عباس ضیا طرح روستا مرکزی را هم یکی دیگر از تلاش های آموزش و پرورش برای سهولت تحصیل دانش آموزان دانست و گفت: تاکنون ما در این بخش موفق عمل کرده ایم. توانسته ایم سرویس رایگان و خوابگاه را در اختیار دانش آموزان بگذاریم. البته در برخی از روستاها هم موفق به اجرای این طرح نشده ایم اما برای این که دانش آموزان بتوانند ادامه تحصیل دهند ما مدارس زیر 5 نفره زیادی داریم. در استان کرمان ما 250 مدرسه زیر 5 نفر داریم اما اطلاع دقیقی از مدارس مرکزی نداریم.

 او درباره علت ترک تحصیل دانش آموزان در این منطقه گفت: ما آمار تفکیک شده ای از ترک تحصیل دختران و پسران نداریم اما ازدواج زودهنگام برای دختران و و کار کردن برای پسران از مهمترین دلایل ترک تحصیل است. در مواردی هم خانواده های بد سرپرست، بیماری های صعب العلاج و ... مانع از ادامه تحصیل دانش آموزان می شود.

ضیا درباره ادامه تحصیل دخترانی که مجبور به ازدواج در سن پایین شده اند اینگونه توضیح داد: در این مورد شامل موراد خاص می شود و در اغلب موراد کمیته شرایط خاص در آموزش و پرورش تشکیل می شود و در این باره تصمیم گیری می شود. در سال های اخیر تلاش شده تا بسیاری از این دانش اموزان که به خواست خودشان هم ازدواج نکرده اند بتوانند ادامه تحصیل بدهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید