Iranian Agriculture News Agency

علی مطهری:

برخی حرف‌ها را نمی‌توان گفت

مردم ۶ ماه مقاومت کنند،‌ وضعیت اقتصادی بهتر می‌شود

از خارج به دولت فشارهایی در حال وارد شدن است تا ایران زانو زده و پای میز مذاکره برود.

برخی حرف‌ها را نمی‌توان گفت

نائب رئیس مجلس با بیان‌اینکه برخی حرف‌ها در ارتباط با وضعیت اقتصادی امروز کشور را نمی‌توان گفت، تاکید کرد؛ از خارج به دولت فشارهایی در حال وارد شدن است تا ایران زانو زده و پای میز مذاکره برود.

علی مطهری در حاشیه مراسم ترحیم حجت الاسلام حسینی در جمع خبرنگاران با بیا‌ن‌اینکه اگر مردم 6 ماه مقاومت کنند، وضعیت اقتصادی بهتر خواهد شد، اضافه کرد؛دولت باید با زبان ساده با مردم صحبت کند و بگوید در چه شرایطی هستیم و ریشه گرانی‌ها در چیست و دست دولت چقدر باز است، در این‌صورت مردم نیز قبول می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه کشور در شرایط سختی است و هر دولتی که باشد به این آسانی نمی‌تواند از این بحران رهایی یابد،گفت؛‌ به نظر من دولت باید شرایط اقتصاد کشور را صادقانه برای مردم شرح دهند؛ چراکه دست دولت باز نیست و نمی‌تواند دلار به بازار تزریق کند تا قیمت‌ها پایین بیاید.

مطهری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برخی می‌گویند گرانی‌ها عامل داخلی داشته و ناشی از فشار برخی گروه‌های فشار است، توضیح داد؛ بعید می‌دانم گرانی‌ها ناشی از ضعف نظارت دولت باشد. اکنون باید سازمان تعزیرات حکومتی وارد شود چراکه برخی از این گرانی‌ها کاذب بوده و واقعی نیست و جلوی اینها باید گرفته شود.

او در پاسخ به این سئوال که آیا مجلس قصد ندارد برای گرانی‌های اخیر اقدامی انجام دهد؟ گفت: اکنون کشور در شرایط سختی است و حل مشکلات کار مجلس به تنهایی نیست و هر سه قوه باید با هم کار کنند، اما عنصر اصلی دولت است و با هدایت او باید این مشکلات اقتصادی حل و فصل شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز کشور در وضعیتی ویژه قرار دارد، درباره طرح برخی اظهارات مبنی بر استعفای روحانی از ریاست جمهوری نیز اضافه کرد؛اکنون زمان تسویه حساب سیاسی و انتقام گیری نیست بلکه همه باید دست به دست هم دهیم تا از این بحران خارج شویم.

مطهری درباره موضوع مطرح شده از سوی رئیس دفتر رییس جمهور درباره ترمیم کابینه نیز توضیح داد؛ امکان دارد برخی وزرا و مدیران مناسب جایگزین افراد دیگر شوند.

او همچنین درباره حضور روحانی در مجموعه تفریحی توچال و انتقادات مطرح شده در این زمینه، نیز پاسخ داد؛ اصل رفتن آقای روحانی به این مجموعه تفریحی ایرادی ندارد؛ چراکه زیاد نشستن پشت میز هم بیماری می‌آورد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید