Iranian Agriculture News Agency

شهریار شمس مستوفی :

وضعیت همکاران همشهری که عضو انجمن هستند پیگیری می‌شود

حدود 80 نفر از خبرنگاران گروه مجلات موسسه همشهری امروز مقابل دفتر مدیرعامل این موسسه تجمع کردند. علت این اعتراض تعویق سه ماهه در پرداخت حقوق‌ها و وضعیت نامشخص انتشار مجلات مختلف گروه همشهری اعلام شده است.

وضعیت همکاران همشهری که عضو انجمن هستند پیگیری می‌شود

شهریار شمس مستوفی، دبیر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، در گفت‌و‌گو با گروه اجتماعی ایانا در مورد این تجمع و درخواست روزنامه‌نگاران گروه مجلات همشهری گفت: «حتما وظیفه انجمن حمایت از روزنامه‌نگاران است اما بدون درخواست اعضا، انجمن نمی‌تواند در این مسئله دخالت کند. انجمن صنفی در مواردی که نقض آزادی‌های مطبوعات باشد، مستقلا عمل می‌کند اما در دعواهای کارگر و کارفرما براساس تقاضای اعضا دخالت می‌کند.»

دبیر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران درباره اقدامات احتمالی این انجمن گفت: «دقیقا نمی‌دانیم چند نفر از معترضان خبرنگار بوده‌اند اما در صورت تقاضای اعضای انجمن صنفی هم از طریق کمیسیون حقوقی و هم کمیسیون حل اختلاف می‌توانیم یاری‌گر باشیم.»

براساس گزارش ایلنا مدیرعامل موسسه همشهری با بیان اینکه وضعیت کارکنان مجلات، مربوط به موسسه همشهری نیست مدعی شده است که خبرنگاران باید معوقات خود را از پیمانکاران بگیرند. 

شمس درباره وجاهت قانونی این ادعا نیز گفت: «من نمی‌دانم چنین حرفی واقعا گفته شده است یا خیر اما از منظر حقوقی بستگی به مفاد قرارداد خبرنگاران دارد.»

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید