Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان غذا و دارو:

داروی خارجی بیماری‌ خاص نباشد، ایرانی جایگزین می‌شود

به دلیل مشکلات ارزی، واردات برخی اقلام دارویی مشکل دارد

رییس سازمان غذا و دارو، معتقد است که اگر داروی بیماری‌های خاص دچار مشکل شود، نمونه‌های ایرانی می‌تواند در چرخه‌ی درمان موثر باشد.

داروی خارجی بیماری‌ خاص نباشد، ایرانی جایگزین می‌شود

به گزارش خبرگزاری ایانا به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: وضعیت داروهای بیماران خاص به طور مرتب رصد می شود چون این داروها از حساسیت ویژه ای برخوردار هستند و باید به موقع در اختیار بیماران قرار گیرد. به دلیل برخی مشکلات به وجود آمده در زمینه انتقال ارز، در مواقعی تاخیر در زمینه واردات برخی اقلام دارویی وجود داشته و ممکن است برخی از این داروها دیرتر به دست بیماران رسیده باشد.

غلامرضا اصغری با اشاره به نگرانی اصلی بیماران خاص‌ در مورد دارو ادامه داد: نگرانی اصلی بیماران خاص در مورد برخی داروهای وارداتی خارجی است، البته باید توجه داشت که نمونه تولید داخل برخی از این داروها در کشور موجود است اما تعدادی از این بیماران انتظار دارند که داروی خارجی در اختیارشان قرار گیرد. 

او امیدوار است: داروی خارجی به اندازه تامین نیاز سالیانه وارد کشور شود و در اختیار بیماران قرار  گیرد.
رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به مشکلات ماه‌های گذشته برای تامین داروهای بیماران مبتلا به تالاسمی گفت: متاسفانه ماه‌های قبل داروی این بیماران با تاخیر وارد کشور شد و نگرانی‌هایی را ایجاد کرد اما در حال حاضر مشکل برطرف شده و داروها به اندازه‌ی کافی وارد شده است.
 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید