Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

کشاورزان از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع کشاورزی خودداری کنند

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشاورزان از آتش زدن باقی‌مانده بقایای گیاهی در مزارع کشاورزی خود جدا خودداری کنند.

کشاورزان از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع کشاورزی خودداری کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، فرزاد خوش اخلاق افزود: با توجه به اینکه زمان برداشت محصولات زراعی پاییزه آغاز شده است، از کشاورزان استان درخواست می‌شود پس از پایان برداشت از آتش‌زدن بقایای گیاهی باقی‌مانده در مزارع کشاورزی خود خودداری کنند.

خوش اخلاق اظهار کرد: آلودگی محیط زیست، از بین بردن مواد آلی و کاهش حاصلخیزی خاک، افزایش تبخیر و بالا رفتن مصرف آب، کاهش جمعیت موجودات زنده مفید و فقیر شدن خاک، احتمال سرایت آتش به محصولات همجوار، جنگل‌ها و مراتع، از بین رفتن بسیاری از نهال‌ها و درخت‎ها و درختچه‌های حاشیه جاده‌ها و مزارع کشاورزی، از بین رفتن گیاهان بومی مرتعی و انقراض ذخایر ژنتیکی آنها و جلوه و نمای ناپسند مزارع و مراتع از مواردی است که با آتش زدن، مزارع کشاورزی با آن روبرو خواهد شد.

خوش اخلاق با اشاره به اینکه بر اساس ماده ۶۸۸ قانون تعزیرات، آلودگی محیط زیست جرم محسوب می‌شود  و تا یک سال حبس و جزای نقدی برای آن در نظر گرفته شده، ضمن اطلاع رسانی به شوراهای روستاها و کشاورزان در مورد  مضرات این امر بر  جرم محسوب شدن آتش زدن مزارع کشاورزی تاکید کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید