Iranian Agriculture News Agency

با اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار انجام می شود:

راه اندازی مرکزتحقیقات ژنتیکی قوچ و میش ارمنی در کردستان

درسفر معاون امورعلمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور به استان کردستان، 50 میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی مرکزتحقیقات ژنتیکی قوچ و میش ارمنی در کردستان مصوب شد.

راه اندازی مرکزتحقیقات ژنتیکی قوچ و میش ارمنی در کردستان

به گزارش خبرنگار گروه محیط زیست ایانا، فریبا رضایی،مدیرکل محیط زیست استان کردستان با بیان این مطلب گفت: مهم‌ترین چالش‌های محیط طبیعی این استان، توسعه و تجهیز شبکه‌های ارتباطی در مناطق تحت مدیریت، ایمن‌سازی و توسعه شبکه‌های اطفاء حریق در مناطق و اجرای برنامه حفاظتی عملیاتی برای گونه های جانوری درمعرض خطر مانند خرس قهوه‌ای، سمندر آتشین و غاز پیشانی سفید کوچک است.

نصب تابلوهای هشدار در مناطق، احداث و بازسازی منابع آبی و آبشخورهای حیات وحش، تهیه تانکر و خودرو جهت آبرسانی به حیات وحش در فصل گرما از دیگر مواردی بود که فریبا رضایی به آن اشاره کرد و افزود: کمبود تجهیزات انفرادی نظیر لباس فرم سازمانی، پوتین، دوربین چشمی، دوربین عکاسی مخصوص طبیعت و حیات وحش، GPS ، تلسکوپ و... در کنار نبود تجهیزات و وسایل لازم در پاسگاه‌های محیط‌بانی، گریبانگیر یگان حفاظت محیط زیست استان کردستان شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: فقدان فضای کافی در بعضی از پاسگاه‌های محیط‌بانی در کنار عدم حصارکشی و محوطه‌سازی پاسگاه‌ها، کمبود ماشین آلات از جمله خودرو و موتور سیکلت، وجود ناوگان حمل و نقل فرسوده و ناکارآمد، از جمله چالش هایی است که باید در کمترین زمان ممکن رفع شود.

او با اشاره به مشکلات حوزه محیط انسانی استان اضافه کرد: حل مسائلی مانند گرد و غبار، پسماند  و فاضلاب شهری و روستایی و ورود آن به رودخانه‌ها و سدها در کنار استقرار ایستگاه‌های پایش آنلاین آب، نیازمند اعتبار کافی به اداره کل محیط زیست استان کردستان است.

رضایی خاطرنشان کرد: هم اکنون هشت واحد ساختمان محیط‌بانی ناتمام در استان وجود داردکه اتمام و به بهره برداری رساندن این واحدها، نیازمنداعتباری بالغ بر 10350 میلیون ریال است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید