Iranian Agriculture News Agency

گفت‌وگوی وزرای نفت ایران و عربستان نگاه‌ها به نشست نفتی را امیدوار کرد

اوپکی‌ها به توافق نزدیک شدند

ایانا- اقتصاد: هدف الفالح از این دیدار متقاعد کردن ایران به همکاری در زمینه سیاست تولید اوپک بود و پس از این دیدار زنگنه اعلام کرد: با وزیر انرژی عربستان به یک چارچوب تفاهمی در رابطه با سطح تولید نفت دست یافتیم.

اوپکی‌ها به توافق نزدیک شدند

خبرها از یکصد و هفتاد و چهارمین نشست کشورهای صادرکننده نفت، حاکی از آن است که نشست به توافق افزایش سقف تولید نزدیک شده است. این خبرها در حالی به گوش می‌رسد که پیش از نشست، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران و خالد بن عبدالعزیز الفالح وزیر انرژی عربستان با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایانا، هدف الفالح از این دیدار متقاعد کردن ایران به همکاری در زمینه سیاست تولید اوپک بود و پس از این دیدار زنگنه اعلام کرد: با وزیر انرژی عربستان به یک چارچوب تفاهمی در رابطه با سطح تولید نفت دست یافتیم. هر چند که وزیر نفت جزییاتی از این تفاهم ارایه نکرد اما شبکه سی ان بی سی در گزارشی اعلام کرد، موافقت ایران، اوپک را به افزایش سقف تولید نزدیک کرده است.

پیش از نشست اوپک، عربستان و روسیه غیرعضو اوپک، از تولید کنندگان نفت خواسته اند تا سقف تولید خود را روزانه تا 1 میلیون بشکه افزایش دهند و تقریبا همه اعضای اوپک به غیر از ایران با این پیشنهاد موافق بودند و مخالفت ایران با افزایش سقف تولید نفت مانع از دستیابی به توافق بر سر افزایش سقف تولید بود.

حالا نشست صد و هفتاد و چهارم اوپک در شرایطی در حال برگزاری است که تا قبل از آغاز نشست پیش‌بینی‌ها از بی‌نتیجه بودن نشست حکایت داشت اما به نظر می‌رسد، گفت وگوی دقیقه آخری ایران و عربستان برگ‌های جدیدی از نتیجه‌بخش بودن نشست را رو کرد، چرا که زنگنه پس از پایان دیدار با الفالح به خبرنگاران گفت که این دیدار خصوصی که در آستانه نشست اوپک انجام شد، موفقیت آمیز بود و تهران با قیمت 70 دلاری برای هر بشکه نفت موافق است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید