Iranian Agriculture News Agency

رییس مرکز پزشکی هلال احمر خبر داد:

صدور پرونده‌ی پزشکی الکترونیک برای حجاج

نسخه کاغذی از سوی پزشکان کاروان‌ها صادر نمی‌شود و نسخه زائران مطابق پرونده پزشکی الکترونیکی صادر می…

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران از اجرایی شدن طرح پرونده‌ی پزشکی و نسخه‌ی الکترونیکی برای حجاج خبر داد.

صدور پرونده‌ی پزشکی الکترونیک برای حجاج
به گزارش خبرگزاری ایانا به نقل از سازمان هلال احمر، سید علی مرعشی روز چهارشنبه در مراسم آغازین دوره بازآموزی اورژانس‌ها و بیمارستان‌های پزشکی در مشهد گفت: بر این اساس نسخه کاغذی از سوی پزشکان کاروان‌ها صادر نمی‌شود و نسخه زائران در قالب پرونده پزشکی الکترونیکی برای آنان صادر می‌شود. به این ترتیب همه پرونده پزشکی زائران حج به صورت الکترونیکی با وارد کردن کد ملی برای سایر پزشکان و در موارد ضروری قابل دسترسی است.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همچنین بر ضرورت آگاهی کامل زائران از حمل دارو‌های ممنوعه تاکید و بیان کرد: همراه داشتن همه دارو‌هایی که از ترکیبات مورفین و متادون برخوردارند توسط زائران ممنوع است.
او  در ادامه به بالا بودن میانگین سنی زائران حج امسال که بیش از ۵۰ سال است نیز اشاره و بیان کرد: به این ترتیب زائران حج امسال دارای بیماری‌ها و مشکلاتی مانند فشار خون هستند لذا باید پزشکان کاروان‌ها با بالا بردن آستانه تحمل خود و تحت نظر داشتن زائران از سلامت آنان اطلاع دقیق داشته باشند.
 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید