Iranian Agriculture News Agency

ادامه‌ی لغو امتحانات در دانشگاه تهران

دانشجویان منتظر لغو همه‌ی احکام قضایی صادر شده برای فعالان دانشجویی هستند

دانشجویان معترض به احکام قضایی سنگین که برای فعالان دانشجویی پس از حوادث دی‌ماه صادر شده است، همچنان هر روز در دانشکده علوم‌اجتماعی دانشگاه تهران به نشانه اعتراض می‌ایستند و از حضور در امتحانات خودداری می‌‌کنند تا شاید از وزارت علوم بشنوند که این احکام به‌طور کامل لغو شده است.

ادامه‌ی لغو امتحانات در دانشگاه تهران

به گزارش خبرگزاری ایانا، با وجود آنکه نزدیک به چهار روز از اعتراض دانشجویان دانشگاه تهران نسبت به صدور احکام سنگین برای دوستانشان پس از حوادث دی‌ماه می‌گذرد، با پافشای دانشجویان بر خواسته‌شان و حمایت استادهای دانشکده، تا دیروز ۴ امتحان پایان ترم دانشکده علوم اجتماعی برگزار نشد. 

دانشجویان منتظر حضور نماینده تام‌الاختیار وزیر هستند تا او پس از شنیدن خواسته‌های آنها و مذاکره با نهادهای قضایی با تغییر و لغو این احکام بر سر امتحان‌ها بازگردند.

در این بین استادهای برجسته‌ی دانشگاه و نمایندگان بسیج دانشجویی هم در این اعتراض آنها را همراهی کرده‌اند و هرکدام در نامه‌‌های جداگانه از مقامات و مسوولان درخواست پیگیری و صدور این احکام را غیرقضایی و غیرمسوولانه توصیف کرده‌اند و از مقامات خواسته‌اند به سرعت نسبت به لغو آنها اقدام کنند.

با این حال روز گذشته یکی از دانشجویان حاضر در این اعتراض‌ها به خبرنگار ایانا  از ادامه‌ی آن در هفته‌ی آینده خبر داد و گفت: با وجود اینکه تاکنون برخی مقامات وزارت علوم از برگزاری امتحانات خبر داده‌اند اما واقعیت این است که این اتفاق نیافتاده و همچنان دانشجویان منتظر لغو این احکام قضایی هستند.

به گفته او روز چهارشنبه بعضی اساتید به دانشجویان پیشنهاد داده‌اند که فعلا این امتحانات را پشت‌سر بگذارند و در ادامه‌ی اعتراض‌های خود از ابتدای مهرماه بر سرکلاس‌ها حاضر نشوند! 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید