Iranian Agriculture News Agency

علیرضا محجوب در گفتگو با ایانا:

مجلس باید از دولت حمایت صریح کند

این‌که دولت تحت‌فشار است، قابل تصدیق است

نماینده تهران معتقد است در هیچ کجای دنیا با جوان کردن تیم اقتصادی، مشکلات اقتصادی کشور حل‌نشده است

مجلس باید از دولت حمایت صریح کند

علیرضا محجوب، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایانا در خصوص فشار بر روی دولت گفت: «قاعدتاً برخی فشارهای وارده بر دولت، مربوط به تصمیم‌ها و اقداماتی است که کشورهای همچون آمریکا اتخاذ کرده‌اند.»

او بابیان اینکه برخی از فشارها نیز مربوط به مصوبات است گفت: «عموماً این‌که دولت تحت‌فشار است، قابل تصدیق است و برای کاهش یا کم کردن این فشار، باید مجلس حمایت‌های صریح کند نه حمایت ضمنی چراکه حمایت ضمنی مشکلی را حل نمی‌کند.»

محجوب با اشاره به اینکه در حال حاضر همه در حال حمایت ضمنی دولت هستند گفت: «باید حمایت به‌گونه‌ای باشد که اگر کارکردی صحیح است، پیش رود و اگر ناصحیح است اصلاح شود.»

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص تغییر موضع برخی طرفداران دولت نیز تصریح کرد: «این‌که به‌طور محدود عده‌ای طرفدار یا مخالف دولت باشند، مفهوم ندارد. ممکن است شخصی در موضوعی مخالف دولت باشد اما در دسته‌بندی کلی مشخص است چه اشخاصی موافق دولت و چه افرادی مخالف دولت هستند. ممکن است افرادی به‌طور محدود تغییر موضع دهند اما عمومیت ندارد.»

همه به میوه چسبیده‌اند، اصل درخت درخطر بود

محجوب در خصوص توافق کره شمالی با آمریکا و تفاوت این توافق با برجام گفت: «توافق برجام قابل‌مقایسه با مذاکرات کره شمالی و آمریکا نیست. ایران به‌عنوان فصلی بود که یک عنصر علیه امنیت جهان شناخته می‌شد و همه کشورهای جهان آماده جنگ علیه ما بودند.»

او با اشاره به توافق برجام خاطرنشان کرد: «هنر روحانی، این بود که خطر را از ما دور کرد؛ اما بعضی افراد به میوه‌های اطراف چسبیده‌اند. ما می‌گوییم اصل درخت درخطر بوده است و درخت را نجات دادند. این امر کار بزرگی بوده است که انجام‌شده است.»

عضو کمیسیون اجتماعی در ادامه گفت: «ماقبل از تحریم سازمان ملل در تحریم آمریکا بوده‌ایم و با لغو برجام از سوی آمریکا فقط تحریم‌های آمریکا است که بازمی‌گردد.»

محجوب خاطرنشان کرد: «ما باید درک کنیم اصل برجام قابل مباحثه نیست که یک خطر بزرگی را دور کرده است.»

او در خصوص رفتار ترامپ گفت: «رئیس‌جمهور آمریکا حماقت کرده است چراکه شورای امنیت مصوب کرده و ما را از تحریم‌ها خارج کرده است و با گفته ترامپ وضع به گذشته برنمی‌گردد. حتی اگر متحدان نیز بخواهند وضع به گذشته برگردد، قابل‌برگشت به گذشته نیست. مگر اینکه مصوبه جدیدی را به تصویب برسانند.»

جوان‌سازی تیم اقتصادی دولت تأثیری در اوضاع اقتصادی نخواهد داشت

نماینده تهران در خصوص ضعف در تیم اقتصادی دولت گفت: «صدالبته می‌تواند تیم اقتصادی دولت قوی‌تر باشد و بااینکه دولت در این مورد اهتمام کند، موافق هستیم. ولی دولت خیر الموجودین را جدا کرده است. ما نمی‌توانیم کسی را به رئیس‌جمهور معرفی کنیم که نتواند با او کار کند. اگر شخصی اقتصاددان خوبی هم باشد، باید کار دستگاهی را بلد باشد و از سوی دیگر رئیس‌جمهور او را بپذیرد تا بتواند به تیم اقتصادی دولت اضافه شود.»

محجوب جوان‌سازی تیم اقتصادی دولت را حرف علمی و تخصصی ندانست و گفت: «در همه جای دنیا شنیده‌ایم که در باب تیم اقتصادی به افراد پخته احتیاج است. در هیچ کجای دنیا با جوان کردن تیم اقتصادی، مشکلات اقتصادی کشور حل‌نشده است، مگر اینکه راه‌حل جدید داشته باشند. از نوجوان 12 ساله گرفته تا پیرمرد 92 ساله هم که باشد باید او را به کار گرفت.»

او در پایان با اشاره به اقتصاد مالزی گفت: «شما دیدید وقتی مالزی به مشکلات اقتصادی برخورد، پیرمرد 92 ساله که از تجربه و پختگی لازم برخوردار بود را روی کار آورد. درنتیجه این حرف اعتبار علمی و تخصصی ندارد که با جوان‌سازی تیم اقتصادی دولت، اوضاع اقتصادی بهتر می‌شود.»

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید