Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل غلات استان گلستان:

حمل ریلی 11 هزار تن گندم از ابتدای سال تاکنون

ایانا-کشاورزی: از ابتدای سال جاری تاکنون چیزی حدود 11 هزار تن حمل ریلی گندم به سایر نقاط کشور صورت گرفته است و هنوز هم این روند ادامه دارد.

حمل ریلی 11 هزار تن گندم از ابتدای سال تاکنون

حمل ریلی گندم از سیلوها یکی از مزیت‌های بارز مراکز نگهداری گندم است که هزینه حمل را کاهش داده و همچنین کیفیت گندم را حفظ می‌کند.

به گزارش خبرنگار کشاورزی ایانا، حمیدرضا علی‌محمدی مدیرکل غلات استان گلستان، در جمع خبرنگارانی که از سیلوی دولتی گرگان بازدید می‌کردند، می‌گوید: سیلوی 16 هزار تنی دولتی گرگان از جمله سیلوهای قدیمی بلوک شرق استان گلستان است. این سیلو به‌علت داشتن مزیت خط ریلی نسبت به سایر سیلوهای استان متفاوت‌تر است. سیلوی گرگان این امکان را برای استان فراهم کرده که گندم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سایر نقاط کشور حمل کند. این سیلو در سال گذشته 135 هزار تن حمل ریلی داشته است.

او ادامه می‌دهد: حمل ریلی گندم از این سیلو به مناطقی مانند خراسان، کرمان، یزد، اصفهان، اراک، زاهدان و هرمزگان بوده است؛ چرا که گندم استان گلستان از کیفیت بالایی برخوردار بوده و عمدتاً حمل ریلی به حفظ کیفیت آرد به سایر استان‌ها کمک خواهد کرد. باید تأکید کنم از ابتدای سال جاری تاکنون چیزی حدود 11 هزار تن حمل ریلی گندم به سایر نقاط کشور صورت گرفته است و هنوز هم این روند ادامه دارد. سیلوی 16 هزار تنی گرگان قدمتی بیش از 40 سال دارد و یکی از سیلوهای دولتی منحصربه‌فرد استان است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید