Iranian Agriculture News Agency

حمایت بسیج دانشجویی از اعتراضات دانشگاه تهران

دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران چند روزی است که صحنه اعتراض به احکام قضایی برای دانشجویان شده است. صدای اعضای بسیج دانشجویی را هم در آورده است و آنها هم در بیانه‌ای حمایت خود را از دانشجویان بازداشت شده اعلام کرده‌اند.

حمایت بسیج دانشجویی از اعتراضات دانشگاه تهران

به گزارش خبرگزاری ایانا، در حالی که امتحانات دانشکده علوم اجتماعی یکی پس از دیگری در حال لغو شدن است بسیج دانشجویی هم جمع به معترضان پیوسته  و به احکام قضایی برای دانشجویان این دانشکده اعتراض کرده است. در بخشی از بیانیه آمده است: یکی از مولفه‌های پویایی و نشاط سیاسی و اجتماعی در دانشگاه امکان برگزاری تجمعات و پیگیری مطالبات در چارچوب قانون است. علاوه بر این یکی از وظایف سنگین مدیران دانشگاه در موضوع اعتراضات مذکور حراست از حریم دانشگاه است.

بسیج دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در پایان این بیانیه خواسته تا با توجه به بی‌طرفی و بی‌گناهی دانشجویان در اعتراضات دی ماه در احکام صادره برای آنها تجدید نظر شود.

دی ماه سال گذشته همزمان با اعتراضات مردمی چند تن از دانشجویان دانشگاه تهران بازداشت شدند. اگرچه ابتدا گفته شده بود این بازداشت‌ها پیشگیرانه بود اما پس از تشکیل دادگاه احکام سنگینی برای هر کدام از این دانشجویان صادر شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید