Iranian Agriculture News Agency

میروسلاو لایچاک، رئیس دوره‌ای مجمع عمومی سازمان ملل متحد

برای آمریکا متاسفیم

میروسلاو لایچاک، رئیس دوره‌ای مجمع عمومی سازمان ملل متحد نسبت به تصمیم آمریکا به خروج از شورای حقوق بشر ابراز تأسف کرده‌است.

برای آمریکا متاسفیم

به‌دنبال خروج آمریکا از شورای حقوق بشر، سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای به اقدام آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایانا و به نقل از پرتال اطلاع رسانی سازمان ملل متحد؛ دراین بیانیه،‌ میروسلاو لایچاک، رئیس دوره‌ای مجمع عمومی سازمان ملل متحد نسبت به تصمیم آمریکا به خروج از شورای حقوق بشر ابراز تأسف کرده‌است.

آنطور که در این بیانیه آمده است؛ شورای حقوق بشر که توسط مجمع عمومی در سال ۲۰۰۶ ایجاد شده، نهاد اصلی سازمان ملل متحد برای تحقق ارتقا و تأمین حقوق بشر و آزادی‌های بنیادین همگان است. این نهاد با مکانیسم‌ها، رویه‌ها و مصوبات خود به همه مردم از جمله آسیب‌پذیرترین اقشار فرصت شنیده شدن می‌دهد.

براساس گزارش سازمان ملل متحد،‌ رئیس دوره‌ای مجمع عمومی سازمان ملل متحد توجه دارد که حقوق بشر نقشی کلیدی در ایجاد ایالات متحده داشته و آمریکا به طور سنتی مدافع قاطع حقوق بشر در جهان بوده‌است.

دراین بیانیه آمده است که با توجه به چالش‌های جهان امروز، لایچاک به اقدام جمعی برای حصول اطمینان از تعامل و همکاری بیشتر اعتقاد دارد و در همین راستا از آمریکا می‌خواهد در اقدام‌های شورای حقوق بشر مشارکت داشته باشد.

انتشار این بیانیه از سوی شورای ملل در حالی است که نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد به تازگی اعلام کرده است؛ کشورش به دلیل «جانبداری‌های نهادینه» شورای حقوق بشر علیه اسرائیل از این شورا خارج می‌شود.

درهمین حال؛ رعد‌الحسین، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز خروج آمریکا از شورای حقوق بشر را خبری مأیوس‌کننده و البته نه چندان تعجب‌آور دانسته و تاکید کرده است که با توجه به وضعیت حقوق بشر در جهان، آمریکا باید به جلو قدم بردارد؛ نه به عقب.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید