Iranian Agriculture News Agency

تغییر بیلبورد میدان ولیعصر برای سومین بار

در این تصویر دیگر خبری از اعضای تیم ملی نیست، اما زنان و مردان کنار هم جشن گرفته اند

بیلبورد پر حاشیه میدان ولی‌عصر که به مناسبت جام‌جهانی در این میدان نصب شده بود برای سومین بار تغییر کرد. این بیلبورد که از ابتدای نصب حواشی و انتقادات زیادی را داشته تاکنون چند بار دست به تغییر زده و در آخرین نسخه کم ایرادتر از گذشته به نظر می‌رسد.

تغییر بیلبورد میدان ولیعصر برای سومین بار

سارا زارع:به گزارش خبرنگار ایانا، در این نسخه برخلاف نسخه‌ی اول که زنان حذف شده بودند، زنان و مردان کنار هم جشن شادی و پیروزی گرفته‌اند و اتفاقا برخلاف بیلبورد دوم دیگر اثری از بازیکنان تیم‌ملی نیست!

واقعیت این است که چند روز به آغاز جام جهانی مانده بود که بیلبوردی در میدان ولی‌عصر نصب شد. تصویر بیلبورد 15 مرد را نشان می‌داد که تنوع قومی ایران را به تصویر کشیده بودند. انتقادات از همین جا شروع شد، یک بیلبورد مردانه که انگار می‌خواست بگوید جام‌جهانی هم مردانه است.

انتقادات از شبکه‌های مجازی شروع شد و به اظهارنظرهای رسمی هم رسید. اولین انتقاد رسمی را شهربانو امانی مطرح کرد و به ایلنا گفت: «این بیلبورد می‌خواهد وحدت میان اقوام را نشان دهد اما ۵۰ درصد از جمعیت کشور را نادیده می‌گیرد. گویی قهرمان و ملت فقط مردها هستند. این امر نشان دهنده کج سلیقگی و نادیده گرفتن ۵۰ درصد از جامعه است. .»   پس از هجمه انتقادات به شهرداری تهران در شبکه های مجازی شهرداری اعلام کرد که  که طراحی این بیلبورد با سازمان اوج وابسته به سپاه پاسداران بوده.

محمد ذوقی  مدیر روابط عمومی موسسه اوج اما در پاسخ این اعتراض‌ها به شرق گفت که اوج مشکلی با زنان ندارد« اگر با زنان مشکلی داشتیم، در طرح‌های دیگرمان از حضور آنها استفاده نمی‌کردیم. فکر می‌کنم شکی نباشد که ما ضدزن نیستیم. »

با بالا گرفتن انتقادات موسسه اوج بیلبورد دیگری طراحی کرد که در آن چند زن هم حضور دارند. در این بیلبورد تصویر مسعود شجاعی به عنوان سومین نفر از اعضای تیم دیده می شد اما در هنگام نصب مهدی طارمی دیگر بازیکن تیم ملی جایگزین او شده بود. همین کافی بود تا انگشت اتهام  بار دیگر بلند شود. حالا پس از چند روز موسسه اوج بیلبورد دیگری را طراحی و در میدان ولی‌عصر نصب کرده تا شاید پاسخ به موقعی به انتقادات داده باشد. واقعیت این است، بیلبورد سوم ترکیبی از دو بیلبورد  گذشته است با این تفاوت که دیگر تصویرهیچ کدام از اعضای تیم ملی در آن دیده نمی‌شود، اما مردان و زنان در کنار هم برای تیم‌ملی ایران خوشحالی می‌کنند و کنار هم ایستاده‌اند.

پدیدآورنده: سارا زارع

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید