Iranian Agriculture News Agency

سخنگوی شورای شهر تهران خبر داد:

بدهی دولت به شهرداری تهران؛ 14 هزار میلیارد تومان

سخنگوی شورای شهر امروز در جمع خبرنگاران از میزان دقیق بدهی دولت به مدیریت شهری تهران و همچنین آخرین وضعیت پلاسکو خبر داد.

بدهی دولت به شهرداری تهران؛ 14 هزار میلیارد تومان

سخنگوی شورای شهر امروز در جمع خبرنگاران از میزان دقیق بدهی دولت به مدیریت شهری تهران و همچنین آخرین وضعیت پلاسکو خبر داد.

به گزارش ایانا و به نقل از روابط عمومی شورای شهرعلی اعطا در نشست خبری گفت: «براساس آخرین برآوردی که توسط معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران صورت گرفته، رقم بدهی دولت به شهرداری 14 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان است.

مبلغ 5 هزار و 700 میلیارد تومان از کل بدهی‌های دولت قطعی و تکلیفی است اما حدود 8 هزار میلیارد تومان از این رقم در رابطه با کمک دولت در بخش توسعه حمل و نقل عمومی، بافت فرسوده، یارانه بلیط و جرائم است که در بودجه سنواتی دولت آمده است و دولت مجاز بوده که این رقم را پرداخت کند.

اعضا شورا شهرداری در جلسه امروز کمیته تلفیق از بررسی روند پرداخت‌های دولت به این جمع‌بندی رسیدند که دولت شاید نتواند بدهی‌های خود به مدیریت شهری را پرداخت کند، اما شورای شهر تهران به طور جد این موضوع را پیگیری می‌کند و در این زمینه نیز جلساتی را برگزار کرده‌ است.»

پلاسکو باید روال قانونی را طی کند

علی اعطا همچنین گفت: «برای احداث بنای جدید ساختمان پلاسکو باید روال قانونی طی شود. قطعه شمالی ساختمان پلاسکو با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده که آسیب دیده است اما تخریب نشده است و بر اساس گزارشات به دست آمده می‌توان این بخش را مقاوم‌سازی کرد که البته این موضوع نیاز به تصمیم نهایی مالک و ذینفعان دارد.»

تهران 300 گود رها شده دارد

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: «حدود 300 گود رها شده در تهران وجود دارد که البته همه این موارد الزاما گودهای ناایمن نیستند. البته تعریف دقیقی نیز از ناایمن بودن گودها نداریم. مدیریت شهری حساسیت ویژه‌ای به موضوع گودهای رها شده دارد و در این زمینه نیز پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد. گود رها شده در مجاورت برج میلاد نیز یکی از مواردی است که به طور جدی از سوی شورا پیگیری می‌شود و این گود نیز مشکلاتی از جمله اخذ مجوز، مسائل حقوقی و مالی دارد. اسفند سال گذشته جلسه‌ای را با مسئولان شهری درخصوص گود رها شده مجاور برج میلاد داشتیم و قرار شد این موضوع در سال 97 پیگیری و در نهایت تعیین تکلیف شود.»

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید