Iranian Agriculture News Agency

نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

اگر کارون بمیرد خوزستان خواهد مرد

خون صنعت از کشاورزی رنگین‌تر نیست

نماینده شادگان در مجلس گفت: خوزستان با بحران جدی مواجه است و این دشت ممکن است به بیابان تبدیل شود، از این رو نیازمند حرکت جهادی از سوی وزارت جهاد کشاورزی هستیم.

اگر کارون بمیرد خوزستان خواهد مرد

به گزارش خبرنگار گروه محیط زیست ایانا، مجید ناصری نژاد، نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی در همایش روز جهانی مقابله با بیابان زایی در اهواز گفت: حفظ کشاورزی مردم از ملزومات مقابله با بیابان زایی است زیرا با رهاسازی زمین های کشاورزی آنها به بیابان تبدیل می شوند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم حمایت کشاورزان توسط برخی مسئولان بیان کرد: در مواجهه به هر مشکلی، مسئولان از کشاورزان می‌خواهند کار خود را تعطیل کنند. این در حالی است که در حوزه کارون به جای قطع معیشت کشاورزان می‌توانیم این فعالیت را حفظ کنیم.

او اضافه کرد: اگر قصد داریم با بیابان زایی مقابله کنیم باید سراغ کشاورزان رفته و از آنها حمایت کنیم به جای اینکه آب صنعت را تامین کرده و کشاورزی را از آب محروم کنیم.

ناصری نژاد با بیان اینکه اگر می خواهیم ایران بماند، باید خوزستان را نگه داریم، گفت: کارون در حال از دست رفتن است، اگر کارون بمیرد خوزستان خواهد مرد.از این رو همه باید به هم کمک کرده تا با حمایت از مردم خوزستان به عنوان حافظان کارون، از این منطقه پاسداری کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید