Iranian Agriculture News Agency

طی مراسمی انجام شد

رونمایی از هولوگرام سلامت قارچ

تایید سلامت قارچ از دو ماه دیگر اجباری می‌شود

ایانا-کشاورزی: این هولوگرام دارای یک شماره سریال است که با ارسال آن به بخش نظارت ارزیابی بهبود هویت قارچ می‌توان از سالم بودن آن اطینان پیدا کرد. این شماره سریال به منزله اطمینان از استاندارد بودن محصول و بهداشتی بودن آن است.

رونمایی از هولوگرام سلامت قارچ

هولوگرام سلامت قارچ رونمایی شد. امروز در مراسمی با حضور معاونت امور گلخانه‌ها گیاهان دارویی و قرچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی، هولوگرام سلامت قارچ رونمایی شد. این هولوگرام دارای یک شماره سریال است که با ارسال آن به بخش نظارت ارزیابی بهبود هویت قارچ می‌توان از سالم بودن آن اطینان پیدا کرد. این شماره سریال به منزله اطمینان از استاندارد بودن محصول و بهداشتی بودن آن است.

برای دریافت این هولوگرام، واحدهای تولید و بسته‌بندی قارچ باید سه ویژگی داشته باشند. نخست باید پروانه بهره‌برداری از وزارت جهاد کشاورزی را داشته باشند. دوم، عضو انجمن تولیدکنندگان قارچ باشند و سوم ویژگی این است که نظارت ادواری تولید قارچ را بگذرانند.

چسباندن این هولوگرام بر روی بسته‌های فروش قارچ از دو ماه آینده اجباری خواهد شد.

برای افزایش سرانه مصرف قارچ در دو محور تغییرات و تحولات زیر ساختی و  اقدام های ترویجی برنامه ریزی شده است.

غلامرضا تقویف معاونت امور گلخانه ها گیاهان دارویی و قرچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم رونمایی از هولوگرام سلامت قارچ، در پاسخ به خبرنگار گروه کشاورزی  ایانا درباره راهکارهای افزایش سرانه مصرف قارچ گفت: اقدام‌های زیر ساختی برای افزایش سرانه مصرف اعتمادسازی و نشان‌دار کردن تولیدات قارچ انجام شده است. به همین منظور هولوگرام پیگیری قارچ و تولیدکننده بر روی بسته‌های قارچ انجام شده است.

او اضافه کرد: توسعه صنایع تبدیلی برای تولید محصول قارچ و جلوگیری از تازه خوری قارچ یکی دیگر از اقدام‌های زیرساختی است که استفاده از قارچ را توسعه می‌دهد.

تقوی در مورد راهکارهای دیگر برای افزایش سرانه توضیح داد: متنوع کردن تولیدات و بسنده نکردن فقط به تولید قارچ دکمه‌ای می‌تواند به سلایق مختلف جامعه پاسخ دهد. ضمن اینکه برخی از گونه‌های قارچ به شکل محدود و خودرو وجود دارد مانند قارچ‌های دارویی، قارچ‌هایی که در بسترهای سبک‌تر رشد می‌کنند و ... که می‌تواند به شکل انبوه تولید شود.

تقوی یادآوری کرد: تسهیل دسترسی تولیدکنندگان به شبکه حمل و نقل و فروش حتی فروش آنلاین در برنامه است. به خصوص تجهیز  شبکه حمل و نقل که باید یک شبکه تخصصی باشد.

او اضافه کرد: راه‌اندازی واحد تحقیقات قارچ تا پایان شهریور در جهت کمک به افزایش سرانه مصرف و کمک به صنایع تبدیلی، پیگیری حضور در جلسات میادین تره بار برای قیمت گداری از مهمترین موضوعات پیگیری شده است.

WhatsApp Image 2018-06-19 at 12.24.15 PM

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید