Iranian Agriculture News Agency

هشدار معاون آموزش آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی:

اگر اتباع باسواد نشوند، افغانستان همسایه خطرناکی می‌شود!

حدود ۳۵ درصد اتباع افغان بی سواد مطلق هستند

معاون آموزش آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی معتقد است که اگر مابه سواد آموزی اتباع خارجی در کشور خود به عنوان یک فرصت نگاه نکنیم بی شک کشور افغانستان در آینده نزدیک تبدیل به یک همسایه ی خطرناک و آسیب رسان خواهد شد.

اگر اتباع باسواد نشوند، افغانستان همسایه خطرناکی می‌شود!

به گزارش خبرگزاری ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، محمد مهدی زاده، با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت سوادآموزی و اختلال در آموزش میهمانان افغانی گفت: در برخی موارد علی‌رغم تاکید مقام معظم رهبری بر توجه به تحصیل اتباع خارجی به‌خصوص میهمانان افغان در ایران کوتاهی‌خاصی دیده می‌شود که ممکن است روند برنامه‌ریزی‌ها را مختل کند.

مهدی زاده از برنامه‌ریزی و انتشار کتاب‌ها و اقلام فرهنگی متناسب با فرهنگ و آداب و رسوم اتباع افغان خبر داد و گفت: سازمان نهضت سواد آموزی سال گذشته با همت یکی از استان های مهاجر پذیر، کتاب‌های داستانی و ویژه‌ای را متناسب با فرهنگ اتباع منتشر کرده است.

او در پایان سخنرانی خود بر رایگان بودن تمام خدمات این سازمان تاکید کرد و با اشاره‌ای به آمار سوادآموزی در میان اتباع گفت: بر اساس نتایج سرشماری سال 1395 ، یک میلیون و 453هزار نفر تبعه خارجی 6 ساله و بالاتر در ایران زندگی می کنند که حدود 509 هزار نفر از آنها بی سواد هستند یعنی حدود 35 درصد بی سواد در این گروه سنی در ایران زندگی می‌کنند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که به‌صورت فراگیر برای تشویق به تحصیل اتباع برنامه‌ریزی شود چون نهضت سوادآموزی تفاوتی میان سوادآموزان خود نمی‌گذارد و این خدمات را به خوبی به همه‌ی علاقمندان ارایه می‌کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید