Iranian Agriculture News Agency

برگزاری دومین دوره جشنواره ملی صنایع دستی دانشجویی سراسر کشور

دومین دوره جشنواره ملی صنایع دستی دانشجویی سراسر کشور با نام گنجینه ، روز یکشنبه 27 خردادماه در فرهنگستان هنر با حضور دانشجویان و اساتید و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر افتتاح شد.

برگزاری دومین دوره جشنواره ملی صنایع دستی دانشجویی سراسر کشور

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی دومین جشنواره ملی صنایع دستی دانشجویی گنجینه٬ در مراسم افتتاحیه که با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر و مدیر گروه صنایع دستی این دانشگاه و استادان صنایع دستی و دانشجویان این رشته برپا شد، نمایشگاه دومین دوره جشنواره ملی صنایع دستی نیز با آثاری در حوزه های پارچه، شیشه، سرامیک، جواهرسازی و معرق و سفال نیز افتتاح شد.

در این مراسم نماینده معاون هنری دانشگاه هنر، شهرام زرگر گفت: جشنواره گنجینه در دومین دوره ش با ۹ ماه تلاش شبانه روزی دبیرخانه فعال دانشجویی دانشجویان دانشگاه هنرو تلاش دبیر این جشنواره محمد باقر بلوچ به ثمر رسیده است.

او در ادامه گفت: دانشگاه امروز، در دنیای مدرن و هیاهوی تکنولوژی، میان سنت دیروز و جهان پهناوری که قرن بیست و یکم در پیش چشمانش قرار داده، معلق مانده است، گنجینه تلاشی است برای بازشناسی هویت ‌های دیرینه‌مان، در گستره جهان معاصر و تلاشی برای این که در میانه این زندگی مدرن، ایده ای بیابد تا فرزند جویای هویت امروز را با گنجینه دیرینه خود، یعنی فرهنگی که همیشه در گوشه ذهنمان بوده و امروز کمرنگ شده است را آشنا کند.

او پویایی فضای دانشگاهی به موجب ترغیب دانشجویان برای خلق آثار هنری بدیع و متناسب با نیازهای روز جامعه، ایجاد بستر ارتقای سطح کیفی آثار و سطح علمی دانشجویان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی عملی و نظری، ایجاد نوآوری و خلاقیت در فرآیند طراحی و تولید یک محصول صنایع دستی برای انسان معاصر، ایجاد ارتباط مستقیم بین دانشگاه و صنعت، حمایت از تولیدکنندگان داخلی به وسیله معرفی ظرفیت‌های موجود در کشور، ترغیب دانشجویان برای مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی و هنری در سطح کشور و معرفی دستاوردهای دانشگاه به جامعه هدف را از اهداف کلی جشنواره ملی دانشجویی صنایع دستی گنجینه برشمرد .

زرگر در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد٬ همه بتوانیم در کار و مشارکت دانشجویان صنایع دستی کشور سهیم باشیم.

در ادامه برنامه گروه موسیقی دانشگاه هنر ، چندین قطعه موسیقی سنتی ایرانی نواختند و کلیپ دومین دوره جشنواره گنجینه به نمایش درآمد.

رسول جلیلی، مدیر گروه صنایع دستی دانشگاه هنر ضمن خوشامدگویی به حاضران برای شرکت در دومین این جشنواره گفت: از دوستان دانشجوی صنایع دستی و معاونت فرهنگی دانشگاه که در این چند ماه تلاش کردند تشکر کنم و بسیار خوشبین هستم که گنجینه برند سراسری در حوزه صنایع دستی کشورشود و امیدوارم دانشجویان دیگر به جز دانشجویان صنایع دستی هم بتوانند در این جشنواره حضور پیدا کنند.

گروه موسیقی با نواختن چند قطعه لری و محلی باردیگر بر صحنه ظاهر شدند و کلیپ دیگری درباره صنایع دستی نمایش داده شد.

نمایشگاه دومین دوره گنجینه، در 6 رشته صنایع دستی، از 27 تا 29 خرداد هر روز از ساعت10 تا 7 عصر ،در گالری خیال شرقی در فرهنگستان هنر برپاست.

همچنین چندین کارگاه تخصصی صنایع دستی و نشست پژوهشی در روزهای برگزاری نمایشگاه با حضور استادان این رشته و دانشجویان برگزار می شود.

در مراسم اختتامیه این رویداد که ۳۱ خرداد ماه در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد، ضمن معرفی برگزیدگان به نفرات اول تا سوم شرکت کننده تندیس جشنواره، لوح افتخار و هدیه نقدی جشنواره اهدا می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید