Iranian Agriculture News Agency

مسئول عمران اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

وجود 14 هزار هکتار بافت فرسوده در استان اصفهان

مسئول واحد عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، گفت: تعیین و تعریف محله هدف برای بازآفرینی بافت فرسوده، نقشی موثر در احیا 14 هزار هکتار بافت فرسوده این استان دارد.

وجود 14 هزار هکتار بافت فرسوده در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در سمیرم، ناصر صالحی در پنجمین جلسه ستاد بازآفرینی بافتهای فرسوده شهرستان سمیرم که در فرمانداری برگزار شد، با اعلام این خبر اظهار کرد: بر این مبنا می‌توان برای 24 شهرستان استان اصفهان حدود یک محله در هر شهرستان را به‌عنوان محله هدف تعریف کرد.

مسئول واحد عمران و به‌سازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، افزود: انجام مطالعات، تعیین اولویت‌ها و مداخلات به‌صورت محله‌محور نقشی اثرگذار در مسیر تحقق سیاست دولت در این بخش، دارد.

وی با تأکید بر حرکت به‌صورت محله‌ای، از اجرا موفق احیا بافت فرسوده نایین به‌عنوان یک الگو در شهرستان سمیرم نام برد و گفت: در هر محله نوع مداخلات متفاوت است و بنابراین لازم است اولویت‌های این پروژه در هر محله قبل از اجرا تعریف شود.

وی بخش دولتی، بخش خصوصی و بخش مردمی را سه رکن این پروژه برشمرد و اضافه کرد: در رابطه با این پروژه  دستگاه‌های دولتی به تنهایی توان پاسخگویی به مطالبات و خواسته‌های مردم را ندارند؛ به همین علت است که در راستای تحقق اهداف نیازمند حمایت بخش خصوصی و مردمی هم هستیم.

صالحی با بیان اینکه معیار تصمیم‌گیری مسئولان پروژه احیا بافت فرسوده اقدام مشترک است، به مفاد ماده 59 قانون در این رابطه پرداخت و متذکر شد: مردم و مسئولان سمیرم با توجه به علم، مکانیزم‌ها وتعصبی که نسبت به شهرستان سمیرم دارند نسبت به مدیریت بافت فرسوده و ارتقای وضعیت فیزیکی این شهرستان اقدام کنند.

این مسئول شهرضا، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، کاشان، نایین و اردستان را الگوهایی موفق در  بخش بازآفرینی برای شهرستان سمیرم برشمرد و با تأکید بر بهره‌گیری از تجارب شهرستان‌های ذکر شده، اذعان داشت: تشکیل و فعال‌سازی نهادهای  توسعه محله‌ای تأسیس، نقشی اثرگذار در  استفاده از ظرفیت‌های مردمی دارد.

صالحی از لزوم تشکیل و فعال‌سازی سرای محله با کمک شهرداری‌های شهرستان سمیرم به منظور  استفاده از ظرفیت‌های مردمی سخن گفت و خاطر نشان کرد: حضور تام‌الاختیار شهرداری‌ها، تقویت فعالیت‌های این ستاد را به دنبال دارد.

او از لزوم تشکیل و فعال‌سازی سرای محله با کمک شهرداریهای شهرستان سمیرم به منظور  استفاده از ظرفیت‌های مردمی سخن گفت و خاطر نشان کرد: حضور تام‌الاختیار شهرداری‌ها، تقویت فعالیت‌های این ستاد را به دنبال دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید