Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی خوزستان خبر داد:

5000 هکتار درختکاری برای مقابله با گرد و غبار خوزستان

در یک سال و نیم گذشته حجتی ۲۰ بار به خوزستان رفته است

مدیرکل منابع طبیعی خوزستان از بزگترین عملیات مالچ پاشی کشور به وسعت 15 هزار هکتار برای مقابله با کانون های گرد و غبار داخلی این استان در یکسال گذشته خبر داد.

5000 هکتار درختکاری برای مقابله با گرد و غبار خوزستان

به گزارش خبرنگار گروه محیط زیست ایانا، احمد مطیعی، مدیرکل محیط زیست استان خوزستان در همایش روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی که با حضور جمعی از مسئولان استانی و ملی با همراهی وزیر جهاد کشاورزی در شهر اهواز برگزار شد، گفت: از بهمن 95 که شاهد شدیدترین پدیده گرد و غبار در استان بودیم تاکنون بالغ بر 20 بار وزیر جهاد کشاورزی به خوزستان سفر کرده است که نشان دهنده توجه ایشان به این منطقه است.

او با باشاره به اقدامات بی سابقه ای که برای کنترل گرد وغبار در خوزستان صورت گرفته افزود: 15 هزار هکتار مالچ پاشی در یک سال اقدام بزرگی بوده که توسط دولت در استان خوزستان انجام شده است این در حالیست که متوسط مالچ پاشی ما در سالهای گذشته در یک سال حداکثر چهار هزار هکتار بوده است.

مطیعی در ادامه درباره دیگر اقدامت صورت گرفته برای کنترل کانونه های گرد و غبار خوزستان گفت: در سال گذشته ظرف 45 روز 5000 هکتار درختکاری انجام شد که اکنون بالغ بر 77 درصد آن سبزینگی است.  او با اشاره به اینکه یکی از گزارش هایی که رییس جمهوری که در حوزه محیط زیست می دهد به استان خوزستان مربوط می شود اضافه کرد: همکار یهای بین بخشی بین سازمان های مختلف نظیر مدیریت بحران، سازمان آب، محیط زیست، منابع طبیعی، موسسه تحقیقات جنگلها و .. سبب این موفقیت ها شده است.

مطیعی از طرح های مطالعاتی در موضوع گرد و غبار توسط موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع خبر داده و افزود: نتیجه این مطالعات امروز همان الگوی کاری شده  که بر اساس آن درصدد حل بحران گرد و غبار در خوزستان هستیم و در حال اجرایی شدن است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استان خوزستان در تاریخ 23 بهمن سال 95 دچار شدید ترین گرد و غبار در سالهای اخیر بود افزود: در این مواقع معمولا یک عزم و وحدت عمومی برای حل مشکل گره گشا است و نتیجه این بود که 37 هزار هکتار از کانون های تولید گرد و غبار جهت تثبیت در اختیار منابع طبیعی قرار گرفته است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید