Iranian Agriculture News Agency

سلیمی‌نمین میثم مطیعی نماینده اصولگرایان نبود

مداحی‌هایی از دردِ انتخابات

انتقاد از دولت، هزینه کمتر از انتقاد به قوه قضائیه دارد

ایانا_ گروه سیاسی| دو سالی هست که مداحی با نام میثم مطیعی، ظهور کرده و به ویژه در تریبون نماز عید فطر، فرصت به او داده می‌شود و او هم از همان جایگاه، زمان را غنیمت می‌داند و به دولت می‌تازد. حالا اما عباس سلیمی نمین از نیروهای صاحب نام جریان اصولگرایی، پذیرفته که انتقاد به دولت کم هزینه‌ترین انتقادهاست و شاید مطیعی هم به این دلیل نوک پیکان انتقادات خود را به سوی دولت گرفته است. هر چند رد او را می‌توان در برخی گروه‌های سیاسی و حتی در مبارزات انتخاباتی گذشته، پی گرفت. او با سران جبهه پایداری نشست و برخاست دارد، پای منبری‌های علیرضا پناهیان را می‌خواند و تصاویری از اظهار ارادت و دست بوسی او نسبت به حجت‌السلام والمسلمین علم‌الهدی امام جمعه مشهد منتشر شده است. در انتخابات هم مسیر او کاملا مشخص است. با این حال عباس سلیمی نمین می‌گوید میثم مطیعی نماینده اصولگرایان نیست. هر چند مشخص هم نیست چطور او نماینده اصولگرایان نیست اما در عالی‌ترین جایگاه پامنبری و مداحی در نماز عید فطر حضور می‌یابد.

مداحی‌هایی  از  دردِ انتخابات

به گزارش سرویس سیاسی ایانا تنها 39 روز از 29 اردیبهشت 1396 که منجر به پیروزی دوباره حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سپری شده بود که یکباره میثم مطیعی نامی ظهور کرد و لب به انتقاد از دولت روحانی گشود. 

میثم مطیعی سال گذشته در مراسم عید فطر تریبون دلواپسان شد و با سرودن اشعاری با ترجیع‌بند «صف اول» مواضع حسن روحانی را به باد انتقاد گرفت. او امسال نیز اشعارش در مراسم نماز عید فطر رنگ و بویی سیاسی داشت.

مطیعی که با سرودن اشعاری چون ؛ « ای نشسته صف اول نکنی خود را گم/  پی اقدام تو هستند هنوز این مردم»،‌ «چند روزی تو مقامی به امانت داری/  منصبت را نکند طعمه خود پنداری» معروف شده بود، امسال نیز با سرودن اشعاری دیگری در مدح ماه مبارک رمضان، انتقادها به حسن روحانی را از سر گرفت.

او که در نماز عید فطر امسال باز با ترجیع‌بند «صف اول» به رئیس‌جمهور و دولت تاخت برجام را مورد نقد قرار داد. اشاره مطیعی به صف اولی‌ها در نماز عید فطر که امسال هم تکرار شده  هرچند به گمان برخی فقط حسن روحانی  را مورد توجه قرار می‌دهد اما در صف اول نماز عید فطر، چهره‌های دیگری هم حضور داشتند. چهره‌هایی از جمله علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، سیدحسن خمینی و سیدعلی خمینی، محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور، علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهور، رضا اردکانیان، وزیر نیرو، سیدمحمود شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین، محسن هاشمی‌رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران، غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، امامی‌کاشانی، خطیب موقت نماز جمعه تهران، محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، سردار رحیم صفوی، مشاور رهبر انقلاب در امور نظامی، سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار حسین سلامی، جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران، سردار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش، دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش، وحید حقانیان، کیومرث احمدی، فرمانده نیروی زمینی ارتش بود.

با این حال، هر چند میثم مطیعی به نوعی تریبون جریان اصولگرایی شده و به نمایندگی از آنها سعی دارد همچون گروه‌های دیگر دولت را تحت فشار قرار دهد، اما برخی از فعالان اصوالگرا تاکید دارند که او نماینده جریان اوصولگرایی نیست.

عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا دراین باره گفته است؛ میثم مطیعی نماینده جریان اصولگرایی نبوده و مأموریتی هم نداشته است. مداحی بوده که آمده و حرفش را زده است.

او این توضیح را هم داده که: قبول دارم که بیشترین نقطه ثقل و تمرکز انتقادات همواره دولت بوده اما این طبیعی است؛ چون دربرگیری و نقش نهاد دولت بیش از نهادهای دیگر است. این فعال اصولگرا این را هم گفته که قبول دارم انتقاد از دولت هزینه کمتری از مثلا انتقاد از قوه قضائیه دارد.

منتقدان که از او به‌عنوان تریبونی برای دلواپسان نام می‌برند، معتقدند که او برای اینکه به شهرت برسد و مورد توجه بیشتری قرار گیرد، همجمه به دولت را پیش گرفته است. هر چند آنها براین باورند که از او نباید انتظار حمایت از دولت روحانی را داشت چرا که  طیف‌های زیادی در دانشگاه امام صادق برای عدم موفقیت او در سال‌های ۹۲ و ۹۶ تلاش زیادی کردند. برخی دیگر اما تاکید دارند که مطیعی شاعر نیست و متن‌ها و اشعار تند سیاسی او را افراد دیگری می نویسند که در این گزارش نامشان ذکر شده است.

گفته می‌شود، میثم مطیعی پای ثابت برنامه تبلیغاتی ابراهیم رئیسی بوده و در صف اول افرادی بود که در مجالس مختلف علیه روحانی و اصلاح‌طلبان به خواندن اشعار و مطالب تخریبی می‌پرداخت.

او روز قدس سال گذشته نیز متن تندی بر علیه ظریف و روحانی قرائت کرد و با شعری تحت عنوان چرا دلخوش کرده‌ایم به برجام دو و سه، مذاکره‌کنندگان را به خیانت متهم کرده بود.

او از فارغ التحصیلان امام صادق است و به این اعتبار یکی از مریدان سعید جلیلی به حساب می‌آید. و از سویی نزدیک به یک سری از چهره های شاخص جریان احمدی نژاد است.

از طرفی با سران پایداری نشست و برخاست دارد پای منبری علیرضا پناهیان را می‌خواند و تصاویری از اظهار ارادت و دست بوسی او علم الهدی منتشر شده است.

این در حالی است که این مداح جوان که از مؤسسین دفتر حفظ و نشر آثار مجتبی تهرانی و رئیس آن است، از برکشیدگان دانشگاه امام صادق بوده و پیش از این در مصاحبه‌ با تسنیم در بهمن ماه ۱۳۹۱ برای پرهیز از گناه ضمن اشاره به اینکه به خاطر تعالیم استاد اخلاقش مجتبی تهرانی مدت‌ها از پذیرش پیشنهاد مداحی در صدا و سیما و مصاحبه با رسانه‌ها خودداری می‌کرده‌است گفت:  «من سه تا شین دارم شرع، شعور و شعار، که البته شعار آخر از همه است».

با این حال میثم مطیعی دو سالی است که مشغول شعار دادن است. آن هم شعار علیه دولت.

پدیدآورنده: حمیدرضا عظیمی

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید