Iranian Agriculture News Agency

برگزاری نخستین جشنواره ملی سرود رضوی در دهه کرامت

سیدمحمدتقی آقایی درباره نخستین جشنواره سرود رضوی اظهار داشت: جشنواره ملی سرود رضوی برای نخستین بار در قالب جشنواره فرهنگی هنری بین المللی امام رضا (ع)، همزمان با دهه کرامت برگزاری می‌شود.

برگزاری نخستین جشنواره ملی سرود رضوی در دهه کرامت

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، رئیس انجمن موسیقی استان قم افزود: درواقع چند سالی است که بنیاد امام رضا (ع)، جشنواره ها و مسابقات فرهنگی هنری مختلفی را در زمینه های گوناگون شعر، داستان، فیلم و… برگزار می کند که معمولا هر سال یک بخشی از آن را اداره کل ارشاد استان های مختلف بر عهده گرفته و انجام می دهند.

او ادامه داد: اما تاکنون در این مجموعه جشنواره‌ها، جشنواره سرود برگزار نشده بود که امسال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، این جشنواره را برای اولین بار در قالب جشنواره سرود بین المللی امام رضا (ع) برگزار می کند.

کارشناس فنی نخستین جشنواره ملی سرود رضوی بیان کرد: از حدود اول اردیبهشت ماه فراخوان این جشنواره را در سایت ها و رسانه های مختلف منتشر کردیم تا به اطلاع کلیه علاقمندان و کسانی که قصد شرکت در این جشنواره را دارند، برسد.

او تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ منور کرامت و گسترش فرهنگ غنی رضوی با تاکید بر اصول و ارزش های خاندان عصمت و طهارت (ع) و همچنین تولید و نشر آثار غنی در حوزه فرهنگ کرامت و توجه به جایگاه معنوی حضرت فاطمه معصومه (س) است.

آقایی عنوان کرد: از دیگر اهداف این جشنواره ایجاد رقابت سالم به منظور شناسایی استعدادهای برتر فعالان سرود در حوزه معارف اسلامی در کشور و تشویق هنرمندان این عرصه برای تولید آثار فاخر سرود با موضوعات جشنواره است.

رئیس انجمن موسیقی استان قم اضافه کرد: علاقمندان باید آثار خود را با موضوعات ائمه اطهار(ع)، به خصوص حضرت فاطمه معصومه (س)، حضرت امام رضا(ع)، حضرت موسی بن جعفر (ع) و حضرت احمد بن موسی (ع) ارسال کنند.

او با اشاره به بخش های مختلف این جشنواره گفت: این جشنواره از دو بخش سرود و بخش ویژه تشکیل شده است که در بخش سرود، آثار گروه ها در دو مرحل بازبینی و انتخاب آثار و دعوت از ایشان برای حضور در جشنواره و همچنین تعیین برگزیدگان، داوری خواهند شد.

آقایی ابراز کرد: در بخش ویژه نیز شرکت کنندگان می توانند به صورت جداگانه یک اثر را با موضوع نماز ارسال نمایند که پس از بررسی توسط هیات داوری، از اثر برتر در این بخش نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

کارشناس فنی نخستین جشنواره ملی سرود رضوی در پایان خاطرنشان کرد: علاقمندان می توانند از طریق پرتال جشنواره به آدرس portal.shamstoos.ir  ثبت نام کرده و کد رهگیری دریافت کنند. ضمنا جهت کسب اطلاعات می توانند به سایتGhom.shamstoos.ir مراجعه کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید