Iranian Agriculture News Agency

تسریع در بازگشت سرمایه با آبزی‌پروری در قفس، پشت سدها

وزارت نیرو اجازه فعالیت می‌دهد؟

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: بسیاری از سدهای کشور کاربرد آب شرب ندارند و به همین دلیل عملا پرورش آبزیان در قفس در این سدها امکان پذیر است و فرصت طلایی برای اشتغال محسوب می‌شود.

خبرگزاری خانه ملت: عباس پاپی‌زاده، در خصوص ظرفیت‌های پرورش ماهی در قفس، اظهار داشت: خوزستان به لحاظ فرصت‌های پرورش ماهی در قفس یکی از استان‌های خاص کشور است، سدهای زیادی در این استان وجود دارد که در برخی از موارد دریاچه پشت آنها کیلومترها طول دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت نیرو و سازمان آب و برق استان خوزستان بر روی این موضوع بحث‌های کارشناسی را مطرح نمی‌کنند، گفت: در حال حاضر شاهد هستیم که در بسیاری از مناطق دنیا با استفاده از دریاچه پشت سدها و آب رودخانه‌ها پرورش ماهی در قفس صورت می‌گیرد و با رعایت مسائل زیست محیطی مشکلی نیز ایجاد نمی‌شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از سدهای کشور کاربرد آب شرب ندارند و به همین دلیل عملا پرورش آبزیان در قفس در این سدها امکان پذیر است و فرصت طلایی برای اشتغال محسوب می‌شود، ادامه داد: اگر بتوانیم کاربری جدید برای سدهای تعریف کنیم به معنای درآمد جدید و بازگشت سرمایه سریع‌تر است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به سابقه وزارت نیرو این وزارتخانه به مسائل خود نگاه می‌کند و برای این وزارتخانه سخت است که بپذیرد بخش دیگری در کنار وزارت نیرو در مجموعه سد یا رودخانه آبزی‌پروری انجام دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در استان خوزستان کانال‌های آبرسانی بسیار طولانی بتنی با عرض 10 متر وجود دارد، خاطرنشان کرد: پرورش آبزی در کانال‌های آبرسانی آب کشاورزی باعث می‌شود قسمتی از مباحث مربوط به تقویت مواد ریز مغذی صورت بگیرد که برای کشاورزی در پایین دست مفید است اما متاسفانه وزارت نیرو حاضر نیست به این موضوع حتی فکر کند./

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید