Iranian Agriculture News Agency

معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران:

هیچ مجوزی برای ساخت پلاسکو صادر نشده است

در حالی که استاندار تهران آغاز عملیات اجرایی ساختمان پلاسکو را همزمان با عید فطر امسال اعلام کرده بود، معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران نسبت به این خبر واکنش نشان داد.

هیچ مجوزی برای ساخت پلاسکو صادر نشده است

افشین حبیب زاده با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر این که ساختمان جدید پلاسکو در عید فطر  کلنگ زنی می‌شود، گفت: به صورت شفاهی از سرپرست سابق معاونت شهرسازی در مورد مجوز ساخت پلاسکو سوال پرسیدم و وی عنوان کرد که هیچ مجوزی برای ساخت پلاسکو و یا حتی گودبرداری آن صادر نشده است.

او با اشاره به این که از نظر مقررات هر گونه عملیات عمرانی و ساختمان سازی باید با کسب مجوز از شهرداری تهران باشد، افزود: بر اساس قانون هر کسی که می‌خواهد عملیات ساختمانی انجام دهد، باید قبل از هر گونه عملیات مجوزهای لازم را از شهرداری تهران بگیرد.

حبیب‌زاده در ادامه‌ با بیان این که چندی پیش شورای اسلامی شهر تهران مصوبه ای در خصوص ساختمان پلاسکو داشت، اظهار کرد: ما در شورا تصویب کردیم که حقوق مکتسبه همه مالکان باید در ساخت ساختمان جدید پلاسکو لحاظ شود و مالک می‌تواند با همان متراژ، همان زمین و با همان طبقات ساختمان جدیدی را بسازد، اما حالا این که بنیاد قصد دارد زمین را گسترش دهد و یا سطح اشغال را افزایش دهد و یا تعداد زیر زمین‌ها را افزایش دهد این بحث دیگری است و مطمئنا پروانه متناسب با مقررات ملی ساختمان صادر می‌شود.

طی روزهای اخیر، محمدحسین مقیمی، استاندار تهران از آغاز عملیات اجرایی ساختمان جلویی پلاسکو همزمان با عید فطر خبر داده و ابراز امیدواری کرده بود که این ساختمان تا دو سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

دی ماه سال گذشته نیز عنوان شد که کلنگ ساخت پلاسکوی جدید همزمان با سالگرد فرو ریختن این برج بر زمین زده می‌شود. در خبرهای آن روزها آمده بود که براساس اعلام بنیاد مستضعفان، با توافق این بنیاد با شهرداری برای تعداد طبقات پلاسکوجدید، این برج در 13 شامل پنج طبقه زیر و هشت طبقه روی زمین بر عرصه ۹۴۰۰ متری ساخته خواهد شد اما این اتفاق هرگز رخ نداد و هنوز هم داستان پلاسکو ادامه دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید