Iranian Agriculture News Agency

معرفی لذیذترین غذاهای ایرانی در مستند «ذائقه ایرانی»

مستند «ذائقه ایرانی» به کارگردانی نیما انیسی از تولیدات خانه مستند انقلاب اسلامی از شبکه مستند سیما به نمایش در می آید.

معرفی لذیذترین غذاهای ایرانی در مستند «ذائقه ایرانی»

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی خانه مستند انقلاب اسلامی، مستند «ذائقه ایرانی» که به بررسی غذاهای لذیذ و محبوب ایرانی می پردازد، جمعه ساعت 19 از شبکه مستند سیما به نمایش در می‌آید.

این مستند نگاهی کارشناسانه به فرهنگ غذایی ایران از دریچه غذاهای محبوب دارد و غذاهایی که طی یک نظرسنجی جامع و علمی از اقشار مختلف به عنوان غذای محبوب ایرانی ها انتخاب شده را مورد بررسی قرار داده است.

نیما انیسی کارگردان این مستند انگیزه خود از ساخت «ذائقه ایرانی» را به فقر اطلاعات در خصوص غذاهای ایرانی مرتبط دانست و گفت: ساخت مستندی که در یک بستر جذاب، اطلاعات مخاطبان را از غذاهای محبوب و پر کاربرد ایرانی بالا ببرد، نقش زیادی در افزایش سطح سلامت جامعه می تواند داشته باشد.

وی نگاه به بعد جامعه شناسانه تغذیه ایرانی را از دیگر خصوصیات مستند «ذائقه ایرانی» دانست و اظهار داشت: در این مستند تلاش داشتیم از نقطه نظر جامعه شناسانه به تهیه و مصرف غذاهای ایرانی بپردازیم که تا کنون کمتر مورد بررسی قرار گرفته است و مطمئن هستم برای مخاطبان جذاب خواهد بود.

انیسی در پایان اظهار داشت: در کنار بررسی های مختلفی که روی غذاهای ایرانی انجام داده ایم، دستورالعمل تهیه آنها را نیز در مستند نشان می دهیم تا علاقه مندان بتوانند از این غذاهای لذیذ ایرانی استفاده کنند.

مستند «ذائقه ایرانی»، شنبه ساعت 10 از شبکه مستند سیما بازپخش می گردد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید