Iranian Agriculture News Agency

مرگ قباد و کلافگی و عصبانیت تماشاگران

فینال سری سوم «شهرزاد» تغییر می‌کند؟!

با گذشت دو – سه روز از توزیع قسمت آخر از سریال ویدئویی سری سوم «شهرزاد» همچنان انتقادها از نحوه پایان بندی آن ادامه دارد.عمده اعتراضات نیز از جانب طرفداران شهاب حسینی و کاراکتر او در نقش قباد دیوانسالار است.

فینال سری سوم «شهرزاد» تغییر می‌کند؟!

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری ایانا، پایان فصل سوم سریال شهرزاد که ظاهرا با مرگ قباد همراه بود، به مذاق خیلی از مخاطبان مجموعه خوش نیامده است. تقریبا از همان نخستین ساعات توزیع سریال در روز دوشنبه گذشته، موجی از اعتراضات و شوکه و گلایه ها بود که در فضای مجازی به سوی سازندگان پروژه روانه شد و همچنان نیز ادامه دارد. شاید هم همین بازخوردهای منفی بود که باعث شد حسن فتحی همان روز دست به قلم ببرد و در نامه ای این طور خبر دهد که:«به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی است ... خانم‌ها، آقایان، تماشاگران محترم سه فصل سریال شهرزاد به پایان رسید و امید است در آینده نزدیک امکان ساخت فصل چهارم آن که در آن شاهد بازگشت مجدد قباد، شهرزاد و فرهاد به متن قصه خواهیم بود، فراهم گردد!».

با این حال این خبر جالب فتحی نیز نتوانست جلوی ابراز احساسات تماشاگران سریال را در فضای مجازی و بویژه صفحه رسمی سریال در فضای مجازی و پیج بازیگران اصلی آن بگیرد.کاربران در مقیاس وسیعی مشغول گله و شکایت هستند و حتی این فرضیه را مطرح کرده اند تا در صورت تشکیل کمپینی با در خواست تغییر پایان بندی کار،سازندگان را وادار یا دست کم متقاعد به تغییر فینال قصه کنند! موردی که البته غیر منطقی و حتی نشدنی و محال به نظر می رسد.

در این میان بازار تحلیل‌های بینندگان از پایان سریال که در آن نوعی تلقی و باور شخصی برای احیای کاراکتر قباد و ایجاد تفاوت در پایان بندی وجود دارد نیز بشدت داغ است.در یکی از جالب ترین تحلیل‌ها یکی از تماشاگران سریال مدعی شده این سه فصل ساخته شده همگی «خواب» هزار و یک شب شهرزاد بوده و داستان فصل چهارم از جایی آغاز می‌شود که شهرزاد با بازی ترانه علیدوستی از خواب برمی‌خیزد.از جمله استدلال‌هایی هم که برای تایید این فرضیه مطرح شده باید به اینها اشاره کرد:گریم و لباس شهرزاد همان گریم و پوشش فصل اول بود، شهرزاد مرغ آمین به گردن داشت در حالی که گردنبند او قبلا پاره شده بود و ... .

در هر حال واکنش‌های وسیع به فینال سریال «شهرزاد» جدا از آنکه ثابت کرد این مجموعه پس از سه فصل همچنان توانسته مخاطبان خود را علاقه مند و همراه نگاه دارد،به عنوان پشتوانه ای قوی برای ادامه تولید مجموعه هم جلوه کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید