Iranian Agriculture News Agency

نائب رئیس بنیادتوانمندسازی گندم‌کاران خبرداد:

خرید 2950تن گندم تضمینی

خرید 2950تن گندم تضمینی

چندی است خبر خودکفایی گندم دل گندم کاران کشور را قُرص کرده و کشاورزان خشنود هستند که محصول تولیدی آن‌ها نان سفره مردم خواهد شد و دیگر نباید نگرانی زیادی درزمینهٔ ماندن محصولات بر روی دستشان داشته باشند.

دراین‌باره عطاالله هاشمی، نائب رئیس بنیاد توانمندسازی گندم کاران کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی ایانا می‌گوید: « امسال وضعیت کاشت گندم به‌ویژه در شمال غرب کشور بسیار خوب بوده. بر این اساس گندم کاران به‌خوبی توانسته‌اند محصولات خود را روانه بازار خرید کنند و دولت مشغول خرید تضمینی گندم از کشاورزان است. خوشبختانه مدتی است کشور بی‌نیاز از واردات گندم شده و تولیدات داخلی نیز به حدی رسیده که نیاز کشور رابرطرف سازد.»

نائب رئیس بنیاد توانمندسازی گندم با اشاره به روند مناسب خرید تضمینی گندم ادامه می‌دهد: « در حال حاضر به میزان 2950تن گندم تا تاریخ  22خرداد 97خریداری‌شده.گندم کارانی که محصول خود را تا 10اردیبهشت سال جاری تحویل داده‌اند به‌طور کامل تسویه‌حساب شده‌اند و آن‌هایی که تا 18 خردادماه اقدام به تحویل تولیدات خود کردند، موفق شدند 50 درصد از مبلغ خرید خود را دریافت کنند. »

هاشمی تاکید می‌کند، در سال جاری از استان‌هایی مانند خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس و... خرید تضمینی گندم صورت گرفته و منتظر تحویل محصول گندم از سایر استان‌ها هستیم.

او معتقد است کشور به میزان بسیار محدودی نیاز به واردات گندم دارد و در اینباره می‌افزاید: « هم‌اکنون کشور در وضعیت خودکفایی پایدار گندم قرار دارد و تنها برای برخی از صنایع تبدیلی و نیز صنایع شیرینی نیاز به گندم وارداتی است، البته باید تاکید کنم میزان آن بسیار محدود خواهد بود. »

هاشمی معتقد است بارش‌های بهاری برای گندم کاران بسیار خوب بوده و کشت آن‌ها را رونق داده. به‌ویژه کشاورزانی که گندم را به‌صورت دیم کشت می‌کنند توانستند از این بارش‌ها بهره کافی ببرند. بر این اساس بارش‌های اخیر کمک شایانی به تولید گندم کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید