Iranian Agriculture News Agency

مسمومیت عجیب 600 نفر از اهالی کلاردشت، موضوعی قابل توجه است

سوژه داغ فیلمسازی

یک پیشنهاد به فیلمسازان؛ همه چیز شمال فقط مناظر بکرش نیست!

به گزارش ایانا اغلب ما عادت کرده‌ایم شمال کشور را خلاصه شده در دریا و زیست بوم شگفت انگیز و بهشت وارش ببینیم و تعطیلاتمان را ترجیحا در طبیعت زیبای آنجا بگذرانیم.این دیدگاه در میان فیلم و سریال‌سازان نیز دیده می شود و اغلب شمال را در قابهای کارت پستالی تصویر می‌کنند و مشکلاتش را فاکتور می‌گیرند.حال آنکه آگاهی‌رسانی درباره برخی از همین مشکلات و آسیب‌های آشکار و پنهان و گام برداشتن در جهت رفع آنها با جلب توجه افکار عمومی، می‌تواند به حفظ بهتر این طبیعت کمک موثری کند.

سوژه داغ فیلمسازی

با این حال کمتر پیش می آید فیلمسازی روی آسیب‌ها تمرکز کند و کاستی‌ها را به قصد بهبود پوشش دهد.خسرو معصومی از معدود فیلمسازان شمالی است که سه گانه «رسم عاشق کشی»، «جایی در دور دست» و «باد در علفزار می‌پیچد» را با اشاره به معضلات شمال کشور ساخته و عمده دغدغه‌اش قاچاق چوب و قطع درختان جنگل است و در بستر روایت قصه‌اش به فرهنگ و باورهای مردمان آن دیار هم می‌پردازد.

افشاگری‌ها و جریان اطلاع‌رسانی که در این باره شکل می‌گیرد کمک می‌کند تا «مشکل» به «بحران» بدل نشود. این مقدمه را گفتیم تا برسیم به خبری که اخیرا حاشیه ساز شده و روی دیگری از زیبایی طبیعت چشم نواز شمال کشور را عیان می‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری ایانا، بر اساس اعلام مراجع بهداشتی کلاردشت، 600 نفر در این شهرستان به خاطر نورو ویروس مسموم شده و به مراکز بهداشتی مراجعه کردند؛ اما مهم ترین نکته‌ای که در این اعلان آمده، این بود که آب آشامیدنی کلاردشت منبع اصلی انتقال آلودگی بوده است.جالب آنکه برخی افراد محلی تعداد مسمومان را حدود هزار نفر می‌دانند که قطعی نیست.البته مدیران دولتی در مازندران این موضوع را تکذیب کرده‌اند. به نظر می‌رسد این اتفاق عجیب هم بزودی در سیل اخبار ناپدید شود، ولی اگر خدای ناکرده این ویروس ذکر شده از جغرافیای کلاردشت فراتر رود، مسئله نگران کننده‌تر می‌شود.ضمن اینکه احتمال تکرار آن در دیگر مناطق هم بعید نخواهد بود.در واقع پنهانکاری و انکار یا کمرنگ کردن این اتفاق و نظایر آن که معمولا از سوی برخی مدیران دولتی برای حفظ جایگاه شخصی صورت می گیرد،تبعات زیادی دارد که نمی توان نادیده شان گرفت.

در این میان هنرمندان می توانند در مقام یک داور بی طرف با پرداخت دراماتیک چنین رویدادهایی ضمن جلب توجه مردم و مسئولان به جوانب آن،نقش هشدار دهنده و مفیدی را بازی کنند.

عکس ضمیمه خبر مربوط به فیلم «باد در علفزار می پیچد» است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید