Iranian Agriculture News Agency

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده:

آمارک ترک تحصیل دختران نگران کننده است

ابتکار از استانداران گزارش خواسته تا وضعیت عدالت جنسیتی را به رییس جمهور گزارش کند

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده معتقد است یکی از محورهای مهم کارآمدی مساله عدالت است، عدالت ابعاد مختلفی دارد، که یک بعد آن عدالت اقتصادی است، بعد دیگر عدالت اجتماعی و عدالت جنسیتی است.

آمارک ترک تحصیل دختران نگران کننده است

به گزارش ایانا، به نقل از روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده، معصومه ابتکار صبح امروز در جلسه شواری اداری آمار ترک تحصیل دختران در شهرهای مرزی بسیار نگران کننده است و باید تلاش شود با بالا بردن مشارکت اجتماعی زنان، الگوهای مناسبی برای دختران منطقه ایجاد کنیم.

او با اشاره به تاکید قرآن کریم بر عدالت جنسیتی گفت: موضوع سهمیه زنان در تمام ادارات باید مورد توجه باشد و اگر عقب ماندگی در زمینه ای وجود دارد، باید به آن رسیدگی و جبران شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده  با اشاره به افزایش نرخ با سوادی و تحصیلات دانشگاهی زنان ایرانی گفت: امروز حدود ۲۷ درصد از زنان ایرانی تحصیلات دانشگاهی دارند، که باید برای اشتغال این عزیزان فعالیت کنیم، که با ارائه تسهیلات برای اشتغال پایدار می توان به این امر کمک کرد. به همین دلیل در این راستا از استانداران در مورد انتصاب مدیران و فرمانداران زن گزارش خواسته ام که مطابق آن شرایط تحقق عدالت جنسیتی را بررسی و به رییس جمهور گزارش کنم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید