Iranian Agriculture News Agency

واکنش رئیس کل بانک مرکزی به افزایش قیمت سکه تا مرز 2.5 میلیون تومان

افزایش قیمت سکه روانی است

ایانا- اقتصاد: افزایش قیمت‌ها در حالی به بازار طلا آمده که رییس کل بانک مرکزی معتقد است، افزایش قیمت سکه در روزهای اخیر بیشتر عامل روانی دارد و می توانند به تدریج برطرف شود.

افزایش قیمت سکه روانی است

به گزارش ایانا روند افزایشی قیمت سکه در بازار طلافروشان، این روزها ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را به نزدیکی دو میلیون و 500 هزار تومان رسانده و اگر این قطعه سکه، قدم‌های بلندی همچون قدمی که امروز برداشت و افزایش قیمت 45 هزار تومانی را ثبت کرد، بردارد، دو قدم دیگر مرز دو میلیون و 500 هزار تومان را خواهد شکست.

امروز قیمت هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افزایش 45 هزار تومانی دو میلیون و 404 هزار تومان قیمت خورد و این در شرایطی بود که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم، دو میلیون و 496 هزار تومان قیمت داده میشد تا نشان دهد، راه زیادی برای شکستن مرز دو میلیون و 500 هزار تومانی ندارد. این افزایش قیمت‌ها در حالی به بازار طلا آمده که رییس کل بانک مرکزی معتقد است، افزایش قیمت سکه در روزهای اخیر بیشتر عامل روانی دارد و می توانند به تدریج برطرف شود.

ولی الله سیف در حاشیه نشست بررسی پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی و عشایری در جمع خبرنگاران یادآوری کرد که حدود هفت میلیون سکه پیش فروش شده است و به تدریج وارد بازار می شود؛ از این رو بابت تعادل عرضه و تقاضای بازار مشکلی نداریم. البته منابع طلای بانک مرکزی نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد و از این رو می توان گفت این افزایش بیشتر عامل روانی دارد و می تواند به تدریج برطرف شود.

او با اشاره به اینکه «شرایط بین المللی، مسائل روانی، آسمان ریسمان بافتن و بزرگ نمایی برخی مشکلات و مسائلی که ریشه واقعی ندارد» توانسته چنین اثری بگذارد، توضیح داد که این مشکل مختص بازار طلا نبوده و در بازارهای دیگر نیز اثر گذاشته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید