Iranian Agriculture News Agency

معاون زراعت وزارت جهادکشاورزی:

اجرای طرح ملی الگوی کشت تا 2 ماه آینده

ایانا-کشاورزی: الگوی کشت محصولات کشاورزی حدود دو سال و نیم است که تهیه و نقشه‌های پایه آن معین و در حال حاضر در مراحل نهایی ثبت قرار دارد.

اجرای طرح ملی الگوی کشت تا 2 ماه آینده

معاون زراعت وزارت جهادکشاورزی گفت: طرح نهایی ملی الگوی کشت محصولات کشاورزی تا دو ماه آینده در همه استان‌های کشور اجرا و عملیاتی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، عباس کشاورز در بازدید از مزارع گندم و کلزای شهرستان بوئین زهرا افزود : الگوی کشت محصولات کشاورزی حدود دو سال و نیم است که تهیه و نقشه‌های پایه آن معین و در حال حاضر در مراحل نهایی ثبت قرار دارد .

او با بیان این که الگوی کشت به عنوان یک طرح ملی است که در همه استان‌ها اجرایی می‌شود، اظهار داشت: یک طرح الگوی کشت مقدماتی تا ۱۰ روز آینده ارائه می‌شود البته الگوی کشت نهایی نیز تا دو ماه آینده ارائه خواهد شد.

معاون زراعت وزارت جهادکشاورزی به راهکار جلوگیری از کشت محصولات آب‌بر اشاره کرد و گفت: کشت محصولات صیفی‌جات باید به گلخانه‌ها انتقال داده شود تا با مصرف آب کمتر، راندمان بالاتر تولید را داشته باشیم .

او تصریح کرد: کشاورزان باید مشارکت بیشتری داشته باشند و دولت نیز حمایت کند تا کشت این گونه محصولات به محیط بسته گلخانه انتقال داده شود.

کشاورز با بیان این که کشت محصول هندوانه نیز باید با آبیاری میکرو  انجام شود تا مصرف آب در تولید این محصول به حداقل برسد، اظهار داشت: برای تولید هندوانه علاوه بر کشت نشایی و در حد استفاده از مالچ، خیلی آب کم مصرف می‌شود و با اجرای این طرح، آب مصرفی برای تولید هندوانه در حد گلخانه خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: انتظار داریم بخش ترویج و کارشناسان مراکز خدمات کشاورزی این نوع کشت را ترویج دهند چراکه برای تولید این گونه محصول، به مصرف آب زیاد نیازی نیست .

گفتنی است؛ در این مراسم اسماعیل اسفندیاری پور مشاور وزیر و مجری طرح گندم کشور ، شریعتمدار مشاور وزیر جهادکشاورزی ، مهندس فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و معاونین و مدیران سازمان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید