Iranian Agriculture News Agency

با افزایش بیماری ناگ انسانی در استان؛

شیوع وبا جدی است

رئیس مرکز بهداشت خوزستان، درباره شیوع وبا هشدار داد

رئیس مرکز بهداشت خوزستان، با اعلام افزایش مبتلایان به بیماری ناگ انسانی(شبه وبا)، نسبت به شیوع وبا در استان هشدار داد.

شیوع وبا جدی است

به گزارش ایانا، شکرالله سلمان زاده در کار گروه تخصصی مخاطرات محیط زیستی خوزستان،گفت: با افزایش بیماری ناگ انسانی (شبه وبا) شرایط برای بروز وبا مهیا است. متاسفانه در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری در بروز بیماری ناگ انسانی در خوزستان گزارش شده است.

شکرالله سلمان زاده اظهار کرد: بحث خشکسالی و کمبود منابع آبی بروز یک سری بیماری‌های منتقله از آب و غذا را بیشتر می کند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به طغیان بیماری "زردی" در برخی شهرستان‌های خوزستان، بیان کرد: در شهرک خیبر شهرستان مسجدسلیمان، روستای ممبین شهرستان ایذه و روستای عطیش شهرستان کارون طغیان موارد بیماری زردی (یرقان) گزارش شده است.

سلمان زاده تصریح کرد: عدم لایروبی و آهک‌پاسی منظم کانال‌های روباز فاضلاب در سطح شهر و روستا، شکستگی مکرر لوله‌های آب آشامیدنی به دلیل فرسوده بودن شبکه آبرسانی شهری و وجود انشعابات غیرمجاز لوله‌کشی آب در اکثر نقاط در سطح شهر و روستا برخی از دلایل بروز موارد زردی در برخی شهرستانهای خوزستان هستند.

او با اشاره به بروز هپاتیت آ در روستای یزد نو شهرستان هویزه، عنوان کرد: دستگاه کلریتانور (گندزدا) تأسیسات آبرسانی این منطقه مدتی است که خراب بوده و کلرزنی به صورت دستی انجام می‌شود. وجود شکستگی لوله آبرسانی در نزدیکی آب شیرین‌کن روستا به دلیل احداث شبکه جدید آب آشامیدنی و کم شدن آب رودخانه جنب روستا که باعث ایجاد برکه‌هایی شده بود و روستاییان در آن آب‌تنی می‌کردند از برخی از دلایل بروز هپاتیت آ در این روستا هستند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به بروز یک مورد تب کریمه کنگو در شهرستان رامهرمز گفت: برای پیگیری این موضوع بازدید کارشناسان مرکز بهداشت از محل زندگی بیمار در معیت مدیریت دامپزشکی، بازدید از کشتارگاه و اجرای برنامه آموزشی، برگزاری جلسات آموزشی برای روستاهای مشلوش و مزعل، برگزاری جلسات آموزشی برای روستاهای مالکاید و زویدی و چند اقدام دیگر انجام شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید