Iranian Agriculture News Agency

سران آمریکا و کره شمالی ناهار کاری را با هم خوردند

بذله‌گویی «دونالد» در دیدار با «اون»

اقتصاد بین‌المللی بعد از دیدار تاریخی چطور خواهد بود؟

دیدار ترامپ و اون از نظر رسانه‌های بین‌المللی دیدار تاریخی نام گرفته است. رفتار ترامپ در این دیدار مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. تارنمای گاردین در گزارشی نوشت: دونالد ترامپ بر خلاف دیدار با سران دیگر کشورها که رفتاری از بالا به پایین داشت و خشن دست می‌داد با «اون» بسیار مهربانانه دست داد.

 بذله‌گویی «دونالد» در دیدار با «اون»

ایانا_ گروه سیاست و دیپلماسی| از صبح امروز رسانه‌های تصویری و البته مکتوب بین‌المللی اخبار لحظه به لحظه‌ی دیدار سران ایالات متحده آمریکا و کره شمالی را گفته‌اند «تاریخی» است، دارند پوشش می‌دهند. تقریبا تمام رسانه‌ها از این دیدار با نام «دیدار تاریخی» یاد کرده‌اند.

این دیدار در حالی انجام شد که تا همین چند ماه پیش سران دو کشور به کلنجار سیاسی و دیپلماتیک، ورود کرده بودند. یکی از دکمه‌ای روی میز کارش خبر می‌داد که به رنگ قرمز است و هر آن آماده‌است تا با فشاری از سوی آقای «اون» حمله اتمی به آمریکا آغاز شود و دیگری اخطار می‌داد که دکمه روی میز کار من بزرگ‌تر است. این کلنجارها تا جایی پیش رفت که وارد دشنام هم شد. یکی به دیگری گفت «چاقالو» و آن دیگر از عنوان غیر مودبانه «سگ پیر» برای رقیب استفاده کرد. در نهایت اما کره شمالی قبول کرد تاسیسات هسته‌ای خود را که مختصات آن از سوی سیا و دیگر نهادهای اطلاعاتی آمریکا داده شده بود، با حضور  خبرنگاران رسانه‌های بین‌المللی منفجر کند. موضوعی که در ایران هم مورد توجه قرار گرفت و برخی از رسانه‌ها یکدیگر را خطاب قرار داده و از سرانجام قطع ارتباط با دنیا  ابشار و انذار دادند.

حالا هر چه که هست؛ این دیدار صبح امروز به وقت تهران برگزار شد و به وقت محلی تا ساعتی قبل از نهار ادامه پیدا کرد. دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا پس از پایان نشست مشترک سران دو کشور نتیجه را بسیار عالی دانست و حتی گفت: آنها روابط عالی دارند.

نهار کاری سران دو کشور هم مطابق برنامه‌ریزی قبلی کاخ سفید قرار بود ساعت 11:30 به وقت محلی صرف شود اما سی.ان.ان گزارش داد که این برنامه 20 دقیقه به تعویق افتاده است چون رئیس‌جمهوری ایالات متحده و رهبر کره شمالی ترجیح داده بودند با هم عکس بگیرند.

رفتار ترامپ در این دیدار مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. تارنمای گاردین در گزارشی نوشت: دونالد ترامپ بر خلاف دیدار با سران دیگر کشورها که رفتاری از بالا به پایین داشت و خشن دست می‌داد با «اون» بسیار مهربانانه دست داده است. البته ترامپ بذله‌گویی را هم چاشنی کار در پایان این دیدار کرد، آن طور که سی.ان.ان گزارش داده، ترامپ به عکاسانی که در پایان دیدار این دو مترصد گرفتن عکس بوده‌اند، گفته است: عکس‌هایی را ثبت کنید که ما «قشنگ، خوش‌تیپ و لاغر» بیفتیم.

این دیدار تاریخی عملا به پایان رسیده و سران دو کشور حرف و حدیث‌هایی را هم دور میز نهار زده‌اند اما تحلیل جزئیات این دیدار از منظر رسانه‌های بین‌المللی احتمالا در ساعات و روزهای آینده بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت. به ویژه در حوزه اقتصاد بین‌المللی که سوال این است: اقتصاد جهانی پس از دیدار تاریخی سران دو کشور آمریکا و کره شمالی، چطور خواهد بود و چگونه پیش می‌رود؟  

 

  

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید