Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر راه:

اولین تامین مالی با فاینانس داخلی کلید خورد

ایانا- اقتصاد: معاون وزیر راه و شهرسازی از اجرایی شدن اولین فراخوان عمومی فاینانس داخلی به مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان برای یک پروژه ریلی خبر داد.

 اولین تامین مالی با فاینانس داخلی کلید خورد

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: اولین بار فراخوان عمومی فاینانس داخلی برای پروژه‌‌های زیرساختی حمل و نقل در راه‌آهن میانه- اردبیل اجرایی و یک بانک دولتی به عنوان فاینانسور انتخاب شد.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، خیراله خادمی ضمن اعلام این خبر گفت: استفاده از تسهیلات مالی داخلی در چارچوب آیین‌نامه اجرایی ماده واحده قانون اصلاح ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت صورت گرفته است که به منظور تامین بخشی از نیاز مالی طرح راه‌آهن میانه- اردبیل طی یک فراخوان عمومی اطلاع‌رسانی شد و طبق بررسی‌های صورت گرفته یک بانک دولتی داخلی به عنوان فاینانسور انتخاب شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی رقم قرارداد را ۷۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: پیشنهاد فاینانسور به همراه متن پیش‌نویس قرارداد به سازمان برنامه و بودجه ارایه و در صورت موافقت سازمان با سود پیشنهادی این طرح عملیاتی می‌شود.

خادمی کمبود اعتبارات را عامل اصلی تاخیر در پروژه‌های ریلی دانست و یادآور شد: در صورت تامین به موقع اعتبارات طرح‌های ریلی طبق زمان مقرر به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با بیان اینکه راه‌آهن میانه- اردبیل یکی از اولویت‌های مهم ریلی کشور است، اظهار کرد:‌ در طرح‌های اقتصاد مقاومتی توسعه ریلی کشور بعد از اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی، اتصال پنج مرکز دیگر استان در اولویت قرار می‌گیرد که اتصال استان اردبیل به خط‌آهن سراسری یکی از مهمترین طرح‌ها است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید