Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل محیط‌زیست سیستان و بلوچستان خبر داد:

خشکی بی‌سابقه در تالاب هامون

اجرای مانور آموزشی اطفای حریق در هامون

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان از خشکی بی‌سابقه در سح تالاب هامون خبر داد و گفت: ما با کاهش 90 درصدی نزولات جوی ، عدم جاری شدن روان آب‌ها در مسیرها و رودخانه‌های منتهی به تالاب هامون و خشکی بی‌سابقه در سطح تالاب هامون در سال جاری روبرو بودیم که موجب آتش‌سوزی‌های مکرر در چند ماهه گذشته در بستر تالاب هامون شده است.

خشکی بی‌سابقه در تالاب هامون

به گزارش ایانا نیره پورملائی افزود: به همین دلیل به منظور ایجاد آمادگی در یگان حفاظت شهرستان‌های زهک و زابل نسبت به برگزاری مانور آموزشی اطفای حریق در طبیعت و تالاب هامون و تجهیز یگان حفاظت به ادوات و تجهیزات اطفای حریق اقدام کردیم.

پورملایی می‌افزاید: تجهیزات اطفای حریق یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان‌های زابل و زهک شامل انواع کپسول‌های اطفای حریق در اندازه‌های مختلف و برای موقعیت‌های متفاوت است که در کنار آن تجهیزات انفرادی دمنده انواع کف‌ها و ... را استفاده می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط‌زیست این مقام مسئول همچنین اضافه می‌کند: بر اساس برنامه عملیاتی طراحی شده هر یک از ادوات و تجهیزات اطفای حریق و امکانات خودرویی مشخص شده در یک برنامه از پیش تعیین شده به صورت آماده‌باش و دارای وظایف تعیین شده هستند تا در زمان ایجاد حریق در منطقه یا تالاب سریع‌ترین اقدام ممکن، اجرا شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید