Iranian Agriculture News Agency

استاد دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با ایانا

سوریه بدون ایران مطلوب روسیه است

دولت روسیه می خواهد، بدون دولت ایران در سوریه مسط شود. در 200 سال گذشته روسیه علاقه ای به قوی تر شدن و یا ضعیف تر شدن ایران نداشت، بلکه در مواقع حساس به ما خنجر می زد.

سوریه بدون ایران مطلوب روسیه است

فیاض زاهد استاد دانشگاه آزاد در گفت وگو با خبرگزاری ایانا، درباره ادعای نتانیاهو در این باره که اروپا و روسیه با اسراییل برای خروج نیروهای نظامی ایران از سوریه به توافق رسیده است گفت: طبیعی است که هرکشوری با نگاه به حفظ منافع خود عمل کند. در صحنه‌های بین‌المللی کشورها دنبال منافع خودشان هستند. درست است که حضور نیروهای نظامی ایران در منطقه با انتقاداتی روبرو است، اما نباید فراموش کنیم این ایران بود که موفق به نابودی داعش شد . از سویی نیروهای نظامی ایران هم با درخواست دولت بشار اسد در سوریه حضور پیدا کردند و موفق شدند که داعش را نابود کنند.

این استاد تاریخ درباره گفت‌وگوهایی که در چند روز گذشته توسط اسراییل با دولت روسیه درباره ایران انجام شده توضیح داد: آنچه که در این گفت‌وگو ها به نظر می‌آید این است که روسیه با اسرائیل برای خروج نیروهای نظامی ایران از سوریه به توافق رسیده است. دولت روسیه می‌خواهد، بدون دولت ایران در سوریه مسط شود. در 200 سال گذشته روسیه علاقه‌ای به قوی‌تر شدن یا ضعیف‌تر شدن ایران نداشت، بلکه در مواقع حساس به ما خنجر می‌زد.

او درباره مذاکرات دونالد ترامپ با ولادیمیر پوتین درباره موضوع های منطقه خاورمیانه گفت: دولت روسیه تحت تحریم‌های ایالت متحده آمریکا قراردارد و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی آن تحریم شده‌اند. باید به این موضوع توجه داشت که اموال بسیاری از سیاستمداران روسیه در آمریکا مصادره شده است. با توجه به چنین فشارهایی که به روسیه توسط آمریکا وارد می‌شود، روسیه تلاش دارد بتواند تا با  گفت گو به توافقی با ترامپ دست یابد. از این رو به نظر من روسیه می‌خواهد با برگ اسرائیل مشکلات خود را با آمریکا حل وفصل کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید