Iranian Agriculture News Agency

عبدالله ناصری در گفت وگو با ایانا

تصویب نکردنFATF به ضرر ایران است

عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح طلب: با تصویب نکردن fatf شرایط برای ایران در دوران برجام پسا آمریکایی سخت‌تر شد.

تصویب نکردنFATF به ضرر ایران است

عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت وگو با خبرگزاری ایانا، درباره درگیری‌هایی که دیروز در مجلس برای تصویب( fatf) پیش آمد، گفت: با تصویب نکردن fatf شرایط برای ایران در دوران برجام پسا آمریکایی سخت‌تر شد. البته من معتقدم که این موضوع حل می‌شود و ایران به fatf خواهد پیوست. ایران باید در چارچوب معادلات جهانی حرکت کند و نمایندگان مجلس منافع کشور را در نظر بگیرند.

این فعال سیاسی در ادامه درباره شرایط سیاسی و اقتصادی ایران بعد از خروج آمریکا از برجام گفت: ایران وارد دوران برجام پسا آمریکایی شده است. جمهوری اسلامی ایران باید با همان هوشیاری و تدبیری که برجام را تصویب کرد، برجام بعد از آمریکا هم دنبال کند. 

او در پاسخ به این سوال که ایران در برجام چه مزایایی به دست آورده است، اظهار کرد: بزرگترین دستاورد این بود که اجماع بین‌المللی که علیه ایران تشکیل شده بود از بین رفت. موانع اقتصادی که سال‌های سال گریبانگیر ما شده بود با توافق برجام برداشته شد. اما موضوع دیگری هم وجود دارد که امروز دیگر حاکمیت نباید خیلی روی برجام خوشبین باشد. چراکه در دوران برجام بدون آمریکا چندان نمی شود در حوزه اقتصادی امیدوار بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره چگونگی همکاری ایران با اتحادیه اروپا بعد از برجام گفت: در کشورهای توسعه یافته اروپا و آمریکا شرکت‌های خصوصی جدا از دولت فعالیت می‌کنند. اروپایی‌ها برای شرکت‌ها نمی‌توانند تعیین تکلیف کنند. اروپایی‌ها حتی در دوران برجام بدون آمریکا هم نمی‌توانند با ایران همکای کنند.

مدیر سابق خبرگزاری ایرنا درباره نوع حضور ایران در منطقه و فشار دولت آمریکا به ایران گفت: خارج از مسائل هسته‌ای ما باید موضوعات خود را در منطقه حل کنیم. ما باید به جای گفتمان انقلابی در سیاست خارجی به گفتمان اصلاح‌طلبی روی آوریم. و همچنین گفتمان اصلاح‌طلبی را دوباره در صحنه بین‌المللی شروع کند. ایران باید با هویت ایرانی و تاریخی، خود را حفظ کند.امروزه نمی‌توان در چارچوب نظام بین‌الملل با گفتمان انقلابی و مبارزه به جایی رسید.

او در پایان درباره درگیری‌هایی که دیروز در مجلس برای تصویب( fatf) پیش آمد، گفت: با تصویب نکردن fatf شرایط برای ایران در دوران برجام پسا آمریکایی سخت تر شد. البته من معتقدم که این موضوع حل می شود و ایران به fatf خواهد پیوست. ایران باید در چارچوب معادلات جهانی حرکت کند و نمایندگان مجلس منافع کشور را در نظر بگیرند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید