Iranian Agriculture News Agency

رئیس شورای شهر تهران:

شهرداری تفریغ بودجه سال ۹۶ را به شورا زودتر ارسال کند

رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از تأخیر در ارسال تفریغ بودجه سال ۹۶ از شهرداری تهران خواست تا هرچه زودتر این گزارش را به شورا ارسال کند.

شهرداری تفریغ بودجه سال ۹۶  را به شورا زودتر ارسال کند

به گزارش ایانا به نقل از معاونت ارتباطات و بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی، در جریان بررسی تفریغ بودجه سال ۹۵ شهرداری تهران،‌ گفت: تفریغ بودجه سال ۹۶ باید تا آخر اردیبهشت ارائه می‌شد که تاکنون ارسال نشده است.

او افزود: از آنجا که کمیسیون برنامه‌وبودجه باید تیرماه به بررسی تفریغ بودجه سال ۹۶ بپردازد، از شهرداری می‌خواهیم هر چه زودتر این گزارش را ارسال کرده تا با تأخیری مشابه تأخیر تفریغ ۹۵ مواجه نشویم و انتقاداتی که اعضای شورا دارند شامل خود ما نیز نشود. 

هاشمی با اشاره به درخواست برخی از اعضای شورا در خصوص بررسی عملکردی بودجه در تفریغ گفت: برخی از این موضوعات مطرح شده توسط حسابرس و کمیسیون بودجه مورد بررسی قرار نگرفته‌اند زیرا بسیاری از موارد می‌توانند در عملکرد کاری پروژه‌ها تأثیرگذار باشند و در تفریغ فقط باید عملکرد مالی با بودجه مورد بررسی قرار گیرد. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز و تحریم‌ها می‌تواند در عملکردها تأثیر بگذارد، اظهار داشت:  قرار نیست مقدار کار در قانون بودجه مشخص شود بلکه در قانون برنامه و برنامه‌های ۵ ساله عملکردهای برنامه‌ای مورد سنجش قرار می‌گیرند.

 محسن هاشمی ادامه داد: شهردار تهران می‌تواند در صورت افزایش درآمد آن را به شورا بیاورد و از شورا اجازه بگیرد که این کار انجام شده است.

شهردار تهران نیز که در جلسه شورا حضور داشت، گفت: از اعضای شورا درخواست می‌کنم اگر تعهدی امروز به تصویب رسید، تعهدی باشد که امکان انجام آن باشد.

محمدعلی افشانی، تأکید کرد: اگر قیمت تمام شده واحد کار را محدود می‌کنیم باید مشخص باشد در چه حدی است و گستردگی شهرداری را نیز در نظر بگیریم بعضی از تصمیم‌ها را می‌توان در یک بازه زمانی انجام داد اما طی یک سال امکان‌پذیر نیست.

در این جلسه همچنین رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی گفت: یکی از مشکلاتی که بر فساد و ناکارآمدی، عدم نظارت و نداشتن دقت بر حوزه اجرایی اثرگذار است تأخیر در زمان‌بندی تفریغ بودجه است که علاوه بر اینکه فشار زیادی بر بدنه مدیریتی وارد می‌کند منجر به بی‌اعتمادی در جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: همکاران برای بودجه سال بعد رعایت زمان‌بندی تفریغ بودجه را در دستور کار خود قرار دهند که از زیان‌های وارد شده در این بخش جلوگیری شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید