Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی:

صادرات مرغ امکان پذیر است

ایانا-کشاورزی: در حال حاضر کشور در تولید مرغ و تخم مرغ و نیز صادرات آن مشکل خاصی ندارد. بر این اساس تصمیم گرفته شد هر زمان در این صنعت مازاد بر تولید وجود داشت، صادرات در این حوزه اتفاق بیافتد.

صادرات مرغ امکان پذیر است

این روزها خبرهایی که از بازار مرغ به گوش می‌رسد، حکایت از این دارد، صنعت مرغداری توانسته تولیدات خود را به مرز صادرات برساند. بسیاری از تولید کنندگان این حوزه معتقدند صنعت مرغداری کشور توانایی لازم را برای تولید مرغ صادراتی دارد.

در این باره محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی تاکید می‌کند:  «در حال حاضر کشور در تولید مرغ و تخم مرغ و نیز صادرات آن مشکل خاصی ندارد. بر این اساس تصمیم گرفته شد هر زمان در این صنعت مازاد بر تولید وجود داشت، صادرات در این حوزه اتفاق بیافتد.»

به گزارش ایانا به نقل از ایلنا او یادآوری می‌کند: «سال گذشته مشکلاتی در زمینه آنفولانزای مرغی درکشور به وجود آمد که بر تولیدات این صنعت اثر سوگذاشت و مجبور شدیم چند هزار تن مرغ به کشور وارد کنیم. خوشبختانه در این زمینه هم اکنون در حال رسیدن به تعادل هستیم. » حجتی با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر برای تولیدات سویا مشکلاتی پیدا کرده بودیم، ادامه می‌دهد:«مشکلاتی در تولید سویا ایجاد شد که گرانی آن را در بازار نهاده‌ها در پی‌داشت. البته باید تاکید کنم در حال حاضر به حد کافی  این کالا در مبادی ورود وجود دارد.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص این که گفته می شود در تولید سویا مشکلاتی وجود دارد، وزارت جهاد کشاورزی چه تدابیری اندیشه است؟ گفت: «بله، مقداری در تولید سویا مشکلاتی پیدا کرده بودیم که باعث شد قیمت آن کمی بالا برود. لازم به تاکید است آن بخشی که دانه سویا است باید در کارخانه ها روغن کشی شود و بعد عرضه شود. همچنین بخش دیگر آن که شامل دانه سویا است باید حمل و روانه بازار شود تا مشکلات موجود بر اثر افزایش قیمت این کالا حل شود.»

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید