Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری استان فارس خبر داد:

تخصیص 180 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس، از تخصیص 180 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی و عشایری به این استان خبر داد.

تخصیص 180 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، سیدکمال پاک فطرت افزود: در سال 97،  ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستایی و عشایری مصوب شد، که سهم استان ۴.۲۹ درصد از این اعتبار بوده است و در مرحله اول 180 میلیارد تومان از کل سهم تخصیص یافت.

پاک فطرت افزود: این تسهیلات با سود تک رقمی به متقاضیان تعلق می‌گیرد و در همین زمینه ۲۰ هزار و ۱۰۴ طرح با اعتبار نهصد میلیارد تومان و با ۹ هزار و ۷۰ نفر اشتغال‌زایی به بانک‌ها معرفی شدند که تاکنون ۹۰ میلیارد تومان از این تسهیلات توسط بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شده است.

این مقام مسئول با اشاره به کندی روند جذب تسهیلات، افزود: این تسهیلات بایستی در اشتغال و زندگی روستاییان تاثیرگذار باشد و رونق اقتصادی را به زندگی روستاییان به خصوص قشر خسارت دیده از خشکسالی برگرداند، بنابراین دستگاه‌های بخشی بایستی با توجه خاص به  اهمیت ویژه این تسهیلات در اجرای آن گام بردارند.

پاک فطرت، با بیان اینکه بزرگترین مشکل ایجاد شده در روند جذب تسهیلات، بوروکراسی اداری است، گفت: عدم هماهنگی بین دستگاه‌های بخشی، بانک و متقاضی در تعیین میزان تسهیلات درخواستی و عدم مراجعه نهایی برخی از متقاضیان دریافت وام از دیگر مشکلات موجود در روند جذب تسهیلات است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید