Iranian Agriculture News Agency

عباس کشاورز در حاشیه بازدید از پلاتفرم امنیت غذائی:

«ایکاردا»کشت دیم را متحول می‌کند

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: اجرای پروژه امنیت غذایی ایران «ایکاردا» تحولی عظیم در کشاورزی دیم در کشور ایجاد خواهد کرد.

«ایکاردا»کشت دیم را متحول می‌کند

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، عباس کشاورز به مناسبت روز مزرعه، با حضور درمزارع پلاتفرم پروژه امنیت غذایی ایران ایکارد در استان اظهار کرد: پروژه امنیت غذایی ایران ایکاردا در کردستان به خوبی اجرا شده و امیدواریم در آینده  به اهداف تعیین شده برای این در این پروژه دست یابیم.

کشاورز افزود: کشاورزی حفاظتی، کشت محصولات علوفه‌ای دیم با تناژ مناسب و ارقام مختلف نخود مناسب برای برداشت مکانیزه از اهداف این پروژه در کردستان است که تلاش می‌شود با بکارگیری نیروهای توانمند، اهداف این پروژه را تحقق بخشید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: کاشت ارقام محصولات کشاورزی سازگار با اقلیم، پایداری در تولید، اشتغال و افزایش درآمد برای کشاورزان از دستاوردهای این پروژه در آینده خواهد بود.

او در این مراسم بیان کرد: به دلیل کاهش بارندگی و آب‌های زیرزمینی باید مدیریت آب در مزارع را به عنوان یک اولویت مهم اجرایی کرد.

کشاورز تاکید کرد: تولید محصولات کشاورزی با کاشت نشانی باید مدنظر کشاورزان باشد؛ با این روش  می‌توان  استفاده صحیح آب در مزارع را مدیریت کرد.

او خاطر نشان کرد: افزایش تولید با مصرف کمترین مقدار آب هدفی بزرگ است که تحقق آن دور از ذهن نیست و کشاورزان باید با بهره گیری از دانش کارشناسان به این هدف ارزشمند دست یابند.

معاون با یادآوری این موضوع که منابع آبی این سرزمین به دلیل عدم مدیریت در حال کم شدن است گفت: این مهم تهدیدی است که باید با ارائه راهکار مناسب وبا تجدید نظر در رفتار مدیریتی مصرف آب آن را کاهش داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید