Iranian Agriculture News Agency

رئیس جمهوری:

گسترش روابط با ایتالیا از اولویت‌های ایران است

رئیس‌جمهوری با تبریک فرارسیدن روز ملی جمهوری ایتالیا تأکید کرد: تعامل سازنده و گسترش روابط با کشور دوست ایتالیا، بر اساس احترام و منافع متقابل از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران در چند سال گذشته بوده است.

 گسترش روابط با ایتالیا از اولویت‌های ایران است

به گزارش «خبرگزاری ایانا» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در بخشی از پیام تبریک حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی به جناب آقای سوجو ماتارللا رئیس‌جمهوری ایتالیا آمده است: فرارسیدن روز ملی جمهوری ایتالیا را به جناب‌عالی و مردم آن کشور صمیمانه تبریک می‌گویم.

وی در این پیام افزود: تعامل سازنده و گسترش روابط با کشور دوست ایتالیا، به‌عنوان یکی از کشورهای مهم اتحادیه اروپایی، بر اساس احترام و منافع متقابل از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران در چند سال گذشته بوده است.

رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: در سایه این سیاست، خوشبختانه روابط فی‌مابین در حوزه‌های مختلف، روند رو به رشدی داشته و اطمینان دارم با امضای موافقت‌نامه خط اعتباری، مسیر عملیاتی شدن اسناد امضاءشده میان دو کشور تسهیل و تسریع خواهد شد.

روحانی در پایان این پیام از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت رئیس‌جمهوری ایتالیا و سربلندی مردم آن کشور را مسألت کرد.

به گزارش «ایانا»، مردم ایتالیا روز دوم ژوئن 1946 برای انتخاب میان نظام سلطنتی و جمهوری، به‌پای صندوق‌های رأی فراخوانده شدند. در این‌همه پرسی 89 درصد از واجدین شرایط شرکت کردند.

در پی این‌همه پرسی اومبرتو دوم پادشاه ایتالیا به پرتغال تبعید و انریکو نیکولا نیز به‌عنوان نخستین رئیس موقت دولت این کشور انتخاب شد. قانون اساسی ایتالیا نیز روز اول ژانویه 1948 به اجرا گذاشته شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید