Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور:

نهاده‌های طیور بدون محدودیت به مرغداران عرضه می‌شود

مابه‌التفاوت ارز را پرداخت می کنیم

ایانا-کشاورزی: تولیدکنندگان صنعت طیور می‌توانند نهاده‌های مورد نیاز شامل ذرت و کنجاله سویا را بدون محدودیت از ادارات کل پشتیبانی امور دام استان‌ها خریداری و تامین کنند.

نهاده‌های طیور بدون محدودیت به مرغداران عرضه می‌شود

بازی گرانی که واردکنندگان نهاده‌های دامی برای فروش نهاده‌ها آغاز کرده‌اند، حواشی بسیاری با خود به همراه داشته. اعتراض مرغداران به این افزایش قیمت به خیابان پاستور و در مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری هم رسید. این حواشی در حالی بود که در روزهای نخست شروع بازی گرانی توسط واردکنندگان آن هم به بهانه افزایش قیمت ارز، معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به واردکنندگان نهاده‌های دامی از آن‌ها خواست که با توجه به پرداخت مابه‌التفاوت ارز کالاهای اساسی از اوایل هفته آینده، از افزایش قیمت نهاده‌ها خودداری کنند. اما این درخواست توسط برخی واردکنندگان نادیده گرفته شد و واردکنندگان به بازی که شروع کرده بودند ادامه دادند و اعتراض مرغداران را با این اقدام خود همراه کردند.

در این میان، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در پاسخ به نگرانی مرغداران برای تامین نهاده مورد نیاز خود، اعلام کرده است که تولیدکنندگان صنعت طیور می‌توانند نهاده‌های مورد نیاز شامل ذرت و کنجاله سویا را بدون محدودیت از ادارات کل پشتیبانی امور دام استان ها خریداری و تامین کنند.

حمید ورناصری با تاکید بر اینکه نهاده های مورد نیاز صنعت طیور کشور تامین است، به ایرنا توضیح داده که اکنون هر کیلوگرم ذرت با قیمت 1100 تومان و کنجاله سویا 1950 تومان توسط این شرکت در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد در حالی که قیمت هر کیلوگرم ذرت در بندر امام خمینی (ره) 1250 تومان و کنجاله سویا بین 2250 تا 2300 تومان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید