Iranian Agriculture News Agency

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

«نوروویروس» عامل مسمومیت کلاردشتی‌ها

این ویروس از راه دهان و از طریق مصرف آب و غذای آلوده منتقل می‌شود

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، «نوروویروس» را به‌عنوان عامل مسمومیت کلاردشتی‌ها معرفی کرد و ضمن تأکید بر رعایت بهداشت فردی، شستن دست‌ها، جوشاندن آب آشامیدنی و ضدعفونی کردن سبزیجات و میوه‌های تازه را در پیشگیری از این بیماری مؤثر دانست.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، «نوروویروس» را به‌عنوان عامل مسمومیت کلاردشتی‌ها معرفی کرد.

فرزاد گوهردهی در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت از وقوع بیماری گوارشی در شهرستان کلاردشت، گفت: در طول 24 ساعت گذشته روند مراجعه بیماران مبتلا به این بیماری رو به کاهش بوده است و همه بیماران مراجعه‌کننده پس از انجام اقدامات درمانی لازم به‌صورت سرپایی درمان و مرخص شدند.

وی افزود: علیرغم این‌که روند مراجعه این‌گونه بیماران رو به کاهش است، این بیماری در صورت رعایت نکردن کامل بهداشت فردی از سوی بیماران و خانواده‌های آن‌ها قابل‌انتقال خواهد بود.

گوهردهی با اشاره به این‌که تظاهر بیماری در بیماران مراجعه‌کننده به‌صورت بیماری گوارشی با علائم خفیف است، شیوع ویروسی به نام نوروویروس را علت بیماری دانست و گفت: این ویروس از راه دهان و از طریق مصرف آب و غذای آلوده منتقل می‌شود هم‌چنین دست و سطوح آلوده به ویروس(دستگیره در، تلفن و ...) نیز از دیگر راه‌های شایع انتقال این بیماری است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در توصیه به شهروندان بر رعایت بهداشت فردی تأکید کرد و شستن دست‌ها، جوشاندن آب آشامیدنی و ضدعفونی کردن سبزیجات و میوه‌های تازه را در پیشگیری از این بیماری بسیار مؤثر دانست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید