Iranian Agriculture News Agency

معاون امور فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی عنوان کرد:

تغییر رویکرد تعاون روستایی برای مدرن شدن

سازمان تعاون روستایی بازیگر اصلی تامین امنیت غذایی

ایانا-کشاورزی: اصلی‌ترین و بارزترین عملکرد سازمان تعاون روستایی در تامین امنیت غذایی در کل کشور است. ضمن اینکه این مجموعه باید در مورد کالاهای دیگری مانند کود، بذر، سم و... نیز وارد شود.

تغییر رویکرد تعاون روستایی برای مدرن شدن

سازوکارهای رسیدن به بازارهای مدرن، نیاز به برنامه‌های آتی و درک موقعیت و وضعیت کنونی بازار دارد. شرایط موجود بر اساس نیاز بازار نیست چون طبق نیاز سنجی بازار عمل نمی‌کند. علی برابری معاون امور فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی در جمع مدیران استانی در گفت‌وگو با ایانا( خبرگزاری کشاورزی ایران) گفت: سازمان تعاون روستایی به عنوان بازیگر اصلی بازار باید به شیوه برد-برد به همه چیز فکر کند. در واقع به منافع عمده فروش و خرده‌فروش به ظور هم‌زمان و دو جانبه فکر کند.

او اضافه کرد: در شرایط فعلی شیوه عملکرد، ارکان بازار یعنی دولت، مصرف‌کننده، تولید کننده و واسطه را از یاد برده است.

برابری در مورد اهمیت نقش سازمان تعاون روستایی گفت: اصلی‌ترین و بارزترین عملکرد سازمان تعاون روستایی در تامین امنیت غذایی در کل کشور است. ضمن اینکه این مجموعه باید در مورد کالاهای دیگری مانند کود، بذر، سم و... نیز وارد شود.

او توضیح داد: بیشترین و عمده‌ترین مشکلات ما در بخش توزیع است و اینکه برنامه و زمان بندی برای توزیع چگونه است. به همین دلیل باید مدیران استانی در بخش بازرگانی فعال باشند و افراد متخصص در این زمینه را به کار گیرند.

معاون امور فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی در مورد توزیع و خرید خرما در ماه رمضان گفت: در مورد کالایی مانند خرما که امروز در مورد آن صحبت شده به دو موضوع مهم باید فکر کرد یکی زمان اوج مصرف که در ماه مبارک رمضان است و دیگری موضوع صادرات به خصوص در استان‌های مرزی است.

او اضافه کرد: تمام معاونت‌های تخصصی در استان‌ها باید در این فرایند و سیاست‌گذاری نقش داشته باشند. در غیر این صورت تنظیم بازار واقعی نیست چون شناسایی بازار، شناخت بازار و نیاز سنجی هم انجام نشده است. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید